Понад 300 тис. українських компаній просять Раду узгодити законодавство з нормами ЄС у сфері зниження тарифів за розрахунки платіжними картами

Понад 300 тис. українських компаній просять Раду узгодити законодавство з нормами ЄС у сфері зниження тарифів за розрахунки платіжними картами

Фото: moneyhome.co.uk

Бізнес вже роками бореться з підвищеними тарифами на еквайринг, які виглядають як монополія декількох банків.

Понад 300 тис. українських компаній просять Верховну Раду узгодити законодавство з нормами Європейського Союзу в сфері зниження тарифів за розрахунки платіжними картами, підтримуючи законопроєкт № 4364 в частині зниження ставок еквайрингу і інтерчейнджу.

Як представники бізнесу заявили в коментарі УНІАН, комісія в Україні в 6 разів вище, ніж в країнах ЄС, оскільки там відсоток становить максимум 0,3% і він обмежений законодавством, а у нас же на користь фінансових установ відраховується близько 2% з кожної транзакції. Зараз, в період пандемії, саме час покласти край високим тарифам: це було б полегшенням як для людей, так і для бізнесу, і оздоровив би всю економіку.

"У 2012 році загальний розрахунок картами у великому бізнесі в нашій індустрії становив приблизно 9%. Зараз цей показник досяг 48–50%. Логічно, що тарифи повинні б падати, але банки щороку піднімають ставку за еквайринг. У нашій індустрії це друга, після заробітної плати, витрата. Цей тариф є несправедливим. Саме тому ми підтримуємо закон, який повинен істотно знизити цей тариф", — пояснив віцепрезидент АТ "Концерн Галнафтогаз" Василь Даниляк.

У Нацбанку висловили свою позицію щодо ситуації з комісіями і вважають, що зменшення ставок еквайрингу призведе до збільшення вартості обслуговування банківських рахунків і карт, а також позбавить клієнтів програм лояльності. Підприємці ж таки наполягатимуть на своїх пропозиціях і передадуть їх на розгляд профільного комітету парламенту.

Підприємці зазначають, що при збільшенні розрахункових операцій комісія повинна бути зменшена.

"Обсяг операцій зріс, і банківська комісія теж зросла. Так ринок не працює. Якщо ви купуєте чогось більше, то ви за це платите, зазвичай, менше. А в Україні все відбувається навпаки. Один з головних аргументів високу ціну комісії українських банків полягає в тому, що вони платять кешбек покупцеві, але потрібно розуміти, що це виключно маркетинговий інструмент для банків", — зазначив співзасновник "Розетка. UА" Владислав Чечоткін.

Президент Української ресторанної асоціації Сергій Трахачев розповів, що до пандемії приблизно від третини відвідувачів вони отримували платежі картками, а після початку карантинних обмежень — майже 80% платежів.

"Держава створила досить великі обмеження в роботі, але не було зроблено майже ніяких кроків для того, щоб зменшити рівень високої комісії. Нам важливо, щоб влада допомогла нарешті підприємцям", — додав він.

Керівник Офісу простих рішень і результатів Марія Барабаш також повністю підтримує бізнес і вважає за необхідне знизити тариф за розрахунки платіжними картами

"Це ознаки монопольної змови. В ЄС щорічно такі фінансові монополії отримують сотні мільйонів штрафів тільки за натяки на ту поведінку, яку демонструють у нас. Наш головний принцип — вести бізнес в Україні має бути не дорожче, ніж в сусідніх країнах", — сказала вона.

За словами директора з питань співпраці з органами державної влади та зв'язків з громадськістю "МЕТРО Кеш енд Кері Україна" Олесі Оленіцької, необхідно покласти край вищими тарифами, оскільки такий крок став би значним полегшенням як для бізнесу, так і для простого українця.

"Наша компанія, як представник великого європейського оптового рітейлера, щодня обслуговує понад 25 тисяч приватних підприємців у всіх куточках України, і ми, як ніхто інший, знаємо, з якими труднощами їм доводиться боротися, щоб продовжувати працювати в умовах пандемії". — зазначила вона.

Нагадаємо, 19 лютого 2021 року Верховна Рада України ухвалила в першому читанні проєкт закону про платіжні послуги №4364, покликаний врегулювати платіжний ринок в Україні і привести законодавство України у відповідність до законодавства ЄС.

Еквайринг — можливість для торгового підприємства приймати безготівкову оплату за товари і послуги пластиковими картами.

Інтерчейндж — це комісія, яку банк, що обслуговує торгову точку (еквайєр), перераховує банку-емітенту, картою якого розплатилися.

Повʼязані теми:

Наступна публікація