Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин
Поїздка електрокаром обходиться вдесятеро дешевше, ніж на бензиновому авто

В Україні в геометричній прогресії зростає кількість власників електроавтомобілів.

Після хвилі вересневого ривка ціни на автогаз від 11 грн до майже 17 грн настала черга подорожчання бензину. Прості підрахунки твердять: у місяць на нього кияни витрачають у середньому до 4,5 тис. грн. І хоч газ трошечки в ціні упав, але вже не дає того ефекту економії, на який розраховували власники перероблених на газ авто. І поки власники двигунів внутрішнього згорання б'ють на сполох і готуються до акцій протесту, в Україні в геометричній прогресії зростає кількість інших автовласників. Вони залежать не від газу чи бензину, а виключно від розетки.

Про це йдеться в сюжеті програми ТСН.Тиждень.

Поки що їх мізерно мало. На один електрокар в Україні можна нарахувати аж три тисячі машин з ДВЗ – так електрики трохи зневажливо скорочують двигун внутрішнього згорання. Але революція вже тут. Трохи більше 20 років – і в європейських країнах повністю заборонять продавати бензинові та дизельні авто. Але вже сьогодні продажі електрокарів стрімко зростають. За півроку кількість електромобілів у світі зросла вдвічі, переваливши позначку в 2 мільйони. Українські салони за півроку продали 1700 автомобілів.

"Українці вдвічі активніше переходять на електромобілі, ніж попереднього року. Якщо в 2015-му ти бігав і переконував, що за електромобілями майбутнє, то зараз лише треба це майбутнє привозити сюди в Україну", - говорить Олександр Кравцов, який торгує електромобілями.

Відео Шалена економія щодня збільшує продаж електрокарів у всьому світі

Власники і продавці електромобілів – це справжня секта. Їхня спільна риса – активна життєва позиція, власний бізнес та позитивний погляд на життя.

Сергію Антоненку 25 років. Його бізнес – мережа шкіл англійської мови в Київській області. За день він повинен долати більше сотні кілометрів. У нього – найпоширеніший електрокар в Україні і, мабуть, в світі – "Ніссан Ліф". Придбав його майже за 15 тисяч доларів.

Ігор Ляшенко постачає обладнання для цукрових заводів. Він їздив на електричному "Ніссані" ще тоді, коли в Україні вони вважалися дивом. А кілька місяців тому пересів на "Теслу".

"Він вживаний. Обійшовся десь у 60 тисяч доларів. 2015 рік, - каже Ігор Ляшенко.

Вживаний електрокар відрізняється від свого вживаного бензинового брата так, як "Тесла" від "Запорожця". В електрокарі просто немає чому зношуватись, ламатись, протиратись. Найважливіша складова електромобіля – акумулятор.

"На 100 тисяч кілометрів акумулятор втрачає в середньому 10-15%. Він не втрачає половину. Машина не розсипається в прах за 3-4 роки. Процес деградації акумулятора займає 7-10 років. Бюджет заміни старого акумулятора на новий складає кілька тисяч доларів", - пояснює Олександр Кравцов, який торгує електромобілями.

У Сергія Антоненка акумулятор – на 24 кіловат-години, тобто цей "Ліф" на одній зарядці може проїхати 150 кілометрів. 150 кілометрів пробігу на сьогодні – середня дальність більшості електричних авто. Євген, який керує спеціальним автосервісом, говорить, що це – змова автовиробників. Адже, якби заряду вистачало на 400-500 км, то ринок бензинових автомобілів уже б давно впав. Утім і 150 кілометрів Сергієві достатньо.

"Я в принципі весь свій робочій день можу вкласти в одну батарею. Але якщо ми говоримо про те, щоб їхати в інше місто, то це вже дуже велика проблема", - говорить бізнесмен Сергій Антоненко.

У "Теслі" Ігоря Ляшенка – 85 кіловат, це 450-500 кілометрів без підзарядки при швидкості 60-70 кілометрів на годину.

"Були експерименти – люди рухалися такою машиною з таким самим акумулятором зі швидкістю 28 кілометрів на годину і проїжджали тисячу кілометрів", - каже Ігор Ляшенко.

Один кілометр дороги електрокаром йому обходиться в 44 копійки. Тобто на 100 км – 44 гривні.

Сергієві один кілометр обходиться в 27 копійок.

Виходить дешевше, ніж їздити тролейбусом чи іншим громадським транспортом. І вдесятеро дешевше, ніж на бензині. Але це – якщо ви правильно заряджаєтеся. Обидва чоловіки заряджаються вночі. Сергій обладнав розетку у власному гаражі, а Ігор – на паркомісці під власним будинком. Тут "Ніссан" заряджається 8 годин, а "Тесла" – 4.

Ще в Україні існують суперзарядки. За 50 секунд можуть зарядити 500 ватт, яких вистачить на 3-4 км. Машина буде повністю заряджена за півгодини. Від звичайної розетки заряджається 5-7 кіловатт на годину.

Та з розетками в Україні поки що багато проблем. Зарядка поза власною розеткою в гаражі - процедура не для слабких нервів. Швидкісних зарядок дуже мало, а решта електричних заправок – чи просто не працюють, або просто задирають ціни на електрику аж вп'ятеро – до гривні за 1 кілометр. Тобто електрокари поки що це варіант для тих, кому є де заряджати авто. Утім цю проблему щодня активно вирішують – і не лише бізнесмени, а самі електромобілісти. Стовпчики з розетками з'являються під будинками, офісами та вздовж трас.

Шалена економія та розвиток зарядної мережі щодня збільшує продаж електрокарів у всьому світі.

"Той, хто не випускає електрокари, скоро стане лузером. Опитування – 80% водіїв думають про наступну машину як про електрокар. Усі розуміють, що прогрес уже стоїть і стукає в наші двері", - каже Олександр Кравцов, який торгує електромобілями.

Прогресивна секта власників електрокарів сьогодні продовжує робити те саме, що 100 років тому почав Генрі Форд - перетворити автомобіль з розкоші на доступний засіб пересування. За два тижні японці презентують нове авто із запасом ходу на 500 кілометрів. Що далі? Електричні танки, електричні літаки, електричні ракети? Таймер завершення бензинової ери працює все швидше.

Більше подробиць дивіться в сюжеті Станіслава Ясинського.

Залиште свій коментар

Вибір редакції