Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин
Представники галузевих асоціацій вимагають, щоб УЗ доопрацювала новий договір на перевезення вантажів

Представники галузевих асоціацій вимагають, щоб УЗ доопрацювала новий договір на перевезення вантажів

На думку експертів, компанія запровадила лише незначні зміни у договорі.

Низка галузевих асоціацій виступили із заявою, в якій висловили думку, що "Укрзалізниця" формально поставилася до виконання рекомендацій АМКУ, який ухвалив рішення відкласти запровадження нового договору на вантажні перевезення і доопрацювати його. Зважаючи на це асоціації вимагають скасувати введення договору в дію поки він не буде закінчений з урахуванням зауважень вантажовласників.

Про це йдеться в спільній заяві до уряду, під якою поставили підписи керівники Об'єднання підприємств "Укрметалургпром", Федерації металургів України, Союзу хіміків України, Асоціації виробників феросплавів "УкрФА", асоціації "Укрцемент" та Федерації роботодавців Паливно-енергетичного комплексу.

Експерти стверджують, що УЗ запровадила лише незначні корективи в договір і більшість спірних питань залишилися без змін.

"Перенесення дати введення в дію нового договору з 01.04.2020 на 01.06.2020, а в подальшому на 01.07.2020, з боку "Укрзалізниці" пояснюється не наміром виконати рекомендації АМКУ, а лише дотриманням карантинних обмежень. Обговорення зауважень до нового договору звелося до єдиної відеоконференції в Skype, яка відбулася 27 квітня. Формат конференції за участю понад сто осіб, неякісним зв'язком, відсутністю регламенту і порядку денного, виключив можливість повноцінного обговорення проекту договору. Фіксація пропозицій "Укрзалізницею" не провадилась, тому матеріалів обговорення ніхто з учасників до відтепер не побачив. Фактично, ця зустріч мала виключно формальний характер", - мовиться в заяві.

Фахівці, зокрема, кажуть про нову методику нарахування плати за користування власними вагонами "Укрзалізниці". Зокрема, у договорі пропонується розраховувати плату за використання вагонів за добу. Експерти вважають, що найбільш значним є необґрунтований коефіцієнт Тдод - додатково оплачувана замовником кількість діб, яка додається до терміну використання вагонів у завантаженому та порожньому рейсі. Як приклад вони наводять правило округлення часу використання вагонів тільки в більший бік до повних діб, що на практиці неминуче призведе до збільшення плати за використання вагонів на додаткові 1-2 діб.

Експерти вважають, що запровадження недопрацьованого договору може спричинити зниження ефективності залізничних перевезень і значне зростання витрат користувачів послуг. Також, припускають, що замовники будуть змушені переорієнтуватися на інші види транспорту, або обмежити використання вагонів ЦТЛ, що завдасть збитків "Укрзалізниці".

"З огляду на очевидну недоопрацьованість положень нового договору, його протиріччя з чинним законодавством, асоціації вимагають скасувати його введення до моменту завершення доопрацювання з урахуванням зауважень вантажовласників. На період доопрацювання редакції нового договору, асоціації вважають за необхідне подовжити термін дії чинного договору на надання послуг з організації перевезення вантажів залізницею", - сказано в заяві.

Нагадаємо, минулого тижня СБУ викрила закупівлю неякісних запчастин для потреб "Укрзалізниці" на понад 100 мільйонів гривень. Оборудку організували представники комерційних структур за "підтримки" посадовців керівного складу УЗ. Значна частина коштів привласнювалась фігурантами через фірми із ознаками фіктивності.  

Залиште свій коментар

Вибір редакції