Шлюбні агентства наживаються на мріях українок вийти заміж за іноземця

Українські дівчата - найбільш ходовий "товар" шлюбних агентств. На їхній молодості, красі, недосвідченості та щирому бажанні вийти заміж заповзятливі бізнесмени заробляють десятки тисяч доларів.

Українки мріють вийти заміж за іноземця

Українки мріють вийти заміж за іноземця / © meetyoubrides.com

"Він у віці і починає лисіти, проте заможний і дуже хоче з тобою зустрітися... А які подарунки робить!" - переконували сходити на побачення Вероніку М., співробітницю одного з топових телеканалів України, в шлюбному агентстві. Нав'язливому "кандидату" було 48 років, Вероніці - на двадцять років менше. Не про такого чоловіка мріяла дівчина. Не старий, ніжний, люблячий, турботливий - ось ключові параметри співрозмовниці ТСН.ua.

"Телевізійники - дуже зайняті люди. Нам деколи і перекусити ніколи, не те, що шукати собі другу половинку. Тому я вирішила доручити цю важливу справу, як мені здавалося, професіоналам. Все виглядало зрозумілим: вказуєш віковий поріг, - я вказала 30-37 років, соціальний статус, якості, які важливі в чоловікові, можна вказати зріст та вагу. По базі тобі підбирають "наречених", - розповідає Вероніка.

Насправді все виявилося інакше: незважаючи на чітко обумовлені параметри, дівчині пропонували підстаркуватих кандидатів на руку та серце, часто з пивним животом та лисиною на голові. У деяких за спиною було два-три шлюби і кілька дітей...

Бізнес на мріях

Жінки і зовсім юні дівчата, які звертаються до шлюбних агентств, досить часто стикаються з такими ситуаціями. Їм не лише нав'язують "наречених" у віці, але і завалюють їх листами невідповідних кандидатів і наполегливо радять сходити на побачення (аж до погроз виключити з бази).

"Чому агентства не дорожать клієнтками? Все просто - ми для них не клієнтки, а звичайне "свіже м'ясо". Клієнти - чоловіки, адже саме вони платять за перегляд наших портфоліо, контакти, побачення та ін", - переконана Вероніка. Чим більше переглядів, побачень, листів, телефонних переговорів - тим більше грошей заробить посередник. Адже для них - це найчистішої води бізнес, причому вельми рентабельний.

В Україні працює кілька сотень шлюбних агентств. Як правило, вони діляться на два типи: ті, які беруть гроші і з жінок, і з чоловіків, і ті, які беруть оплату лише з чоловіків. Перші дійсно дорожать своїми клієнтами - і дбайливо, з повагою ставляться до представників обох статей. Правда, таких дуже мало.

"Якщо пару десятків на всю країну знайдеться - це дуже добре. Схема роботи, де платять тільки чоловіки, популярніша", - каже Яна Куценко, співвласниця шлюбного агентства "МіЛеді". Розрахунок бізнесменів вірний: тут клієнт багатший.

Як правило, клієнтами таких агентств є чоловіки з благополучних країн: ЄС та США (або безпосередньо, або через іноземне шлюбне агентство). "Мабуть, вони чули про українських красунь і загадковість слов'янської душі. Можливо, це популярно за кордоном ", - вважає Олена Довга, психолог.

"Наші жінки більш поступливі, і менш претензійні. Італійку, наприклад, вечерею в ресторані на суму 300 євро не здивуєш, а у наших жінок від такого залицяння голова обертом іде", - пояснює Марія П., яка підробляє перекладачкою в кількох шлюбних агентствах столиці.

Love is...

"Перше, за що платить "наречений" - за право доступу до бази. Це коштує 50-200 доларів (в залежності від категорії бази). Він вибирає собі дівчат, ми дивимося, чи підходить він під їхні запити, якщо підходить - починаємо переписку", - говорить Яна Куценко.

Прямого контакту з дівчиною одразу не дають (вони переписуються через поштову скриньку агентства). Листи платні - коштують 2-3 долара за кожний. Якщо потрібна допомога перекладача - доведеться доплатити ще близько 50 грн. "Чоловік може вести одночасно переписку відразу з декількома жінками (і навпаки"). Агентства це тільки заохочують, адже кожен лист для них - гроші", - говорить Марія.

Платять за листи - чоловіки. В середньому, на місяць тільки листування одного клієнта приносить агентству близько 200 доларів. "Десять чоловіків - це вже дві тисячі доларів. Це гроші на рівному місці - посередники нічим не ризикують, і навіть особливо не напружуються. Більш того, якщо листи дівчат їм здаються нудними, вони просять перекладачів написати щось від себе, прикрасити лист, адже він повинен зацікавити чоловіка, продовжити листування", - пояснює Марія.

Заробляють "любовні" посередники і на он-лайн спілкуванні - хвилина чату з "дівчиною" коштує близько 10 центів, секунда спілкування по скайпу - від 25 центів.

Ще один вид доходів - подарунки для "нареченої": квіти, цукерки, прикраси, косметика, парфумерія, сертифікати в спа-центри та ін - все це клієнт замовляє зазвичай через шлюбне агентство, бо він не знає як це зробити в нашій державі самостійно.

Зазвичай посередник накручує на цих подарунках свої відсотки. "Пристойне агентство - 10-15%, але є й такі, які завищують вартість подарунків у два-три рази. Або дарують дешеву річ, а звітують як за дорогу. Іноземці, в своїй більшості, наївні: їм головне фото надіслати, де зображена дівчина з подарунком, але ж із дівчиною можна домовитися - браслет, наприклад, десь позичити, а видані на нього гроші розділити", - говорить Марія.

Але найдорожче - організація реальної зустрічі. За одне побачення клієнтові доведеться заплатити 50-100 доларів, ще близько 150-200 гривень обійдуться послуги перекладача (за годину). Додайте до цього незмінні атрибути першого побачення: квіти і ресторан. Сума вийде досить пристойна, навіть за європейськими мірками.

Паспорт ринку

Такі "легкі" гроші заманюють підприємливих людей в цей бізнес. "Шлюбні агентства ростуть як на дріжджах, більш того, в цьому сегменті ринку відбуваються такі війни... Так у минулому році одного власника шлюбного агентства "кинула" його ж підлегла: вона вивезла всі комп'ютери, всю інформаційну базу, всі документи... Все, що йому залишилось: порожній офіс - орендована квартира в п'ятиповерхівці біля метро "Нивки".  Без бази - він банкрут. Йому тепер потрібно все починати заново", - розповідає Яна Куценко.

За її словами, для того, щоб відкрити шлюбне агентство, потрібно всього 7-10 тисяч доларів і десь близько трьох років накопичувати базу. "Це витрати на створення сайту - тут скупитися не можна - це ваше обличчя, на зарплату персоналу на кілька місяців вперед, оренду та утримання офісу, а також і рекламу в мережі. Окупляться кошти, при вдалому партнерстві з іноземними шлюбними агентствами за півтора-два роки, при невдалому - за три-чотири роки", - говорить бізнес-вумен.

На думку учасників даного ринку, в перспективі кількість таких агентств буде зростати, проте разом з цим буде поліпшуватися і якість. "Якщо ви хочете залишитися в цій справі надовго, ви повинні уважніше ставитися до своїх клієнтів, враховувати їхні побажання. Адже велику роль, хоча не всі це розуміють, в нашому бізнесі грає "сарафанне" радіо - ось вийде моя клієнтка вдало заміж - сюди вмить прийдуть її незаміжні подруги. У мене збільшиться база, а база, - кількість дівчат, - найцінніше в нашому ділі. Саме цим цікавляться в першу чергу зарубіжні партнери і саме на цьому ми заробляємо гроші", - розповідає Яна Куценко.

Разом із зростанням якості напевно будуть  дорожчати послуги "любовних" посередників. Адже власники шлюбних агентств мають намір нарощувати штат співробітників, відкривати нові види супутньої діяльності. Так, вже зараз в одних агентствах працюють психологи - вони консультують дівчат, складають психотип клієнтів, анкетують...

Інші агентства почали залучати до співпраці професійних фотографів, операторів, візажистів, перукарів і стилістів. Для них важливо, щоб потенційні наречені виглядали на фото як  можна краще. Адже саме на красі українських жінок та їх великій мрії вийти вдало заміж ці агентства і будують свій бізнес.

Світлана Єрьоміна


Наступна публікація

Я дозволяю TSN.UA використовувати файли cookie