Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин
Штрафи у 250% та вбивство бізнесу: податківці спростували скарги на закон про "неправильний чек"

У ДПСУ кажуть, що твердження про відсутність відповідальності для покупця за неправдиву скаргу також хибне.

Податківці запевняють, що згідно з положеннями законопроєктів №1053-1 і №1073 не передбачено штрафів у 250% відсотків, а думка, що положення, за якими змінюються правила користування і застосування реєстраторів розрахункових операцій, "вб’ють десятки тисяч підприємців" - не відповідає дійсності.

Про це повідомляє пресцентр Державної податкової служби України.

Зазначимо, з такими тезами раніше виступив власник інтернет-магазину Rozetka.ua Владислав Чечоткін.

"Згідно з ним (новим законопроєктом, - ред.), будь-який споживач може заявити в податкову про "неправильний" чек. Якщо буде доведено, що чек неправильний, споживач отримає товар, куплений за цим чеком, безкоштовно. При цьому "неправильний" — значить немає в публічній базі податкової. Немає обмежень на кількість заяв, немає відповідальності для заявника, немає відповідальності податкової (правильний чи неправильний чек вони вирішують на свій розсуд). Зате є потенційний штраф для бізнесу у 250% і завжди, за кожною скаргою 100% проблеми з позаплановою перевіркою для підприємця", - написав він та повідомив про намір зупинити бізнес у разі ухвалення документів.

Уже на следующей неделе Президент может подписать законопроекты 1053-1 и 1073, которые были приняты Верховной Радой...

Опубліковано Vladyslav Chechotkin Пʼятниця, 27 вересня 2019 р.

Своєю чергою у ДПСУ виступили із роз’ясненнями положень законів.

Там зазначили, що твердження про те, що в межах механізму "кешбек" податкова на свій розсуд визначатиме "правильний" чи "неправильний чек" (тобто відсутній в публічній базі даних ДПС) – помилкове. Згідно з положеннями законопроєкту №1073 покупець має право отримати частину штрафних санкцій, які були сплачені продавцем виключно за результатами перевірки скарги "про порушення платником податків встановленого порядку проведення  розрахункових операцій із застосуванням реєстратора розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій". У разі продажу товару продавець зобов’язаний видати покупцеві чек – це правило не змінюється. І цей чек має бути фіскальним (створений переведеним у фіскальний режим роботи РРО, або зареєстрований на фіскальному сервері ДПС – після запровадження програмних РРО).

У ДПСУ кажуть, що на сьогодні (до запровадження програмних РРО) під час проведення операції через касовий апарат чек, який надається покупцеві, фіксується у фіскальній пам’яті РРО і далі направляється до Системи обліку даних РРО (СОД РРО) через еквайєра і процесинговий центр НБУ.

"Вона проектувалась, створювалась і працює як повністю автоматизована система збору фіскальної звітності РРО. Можливості втручання людини у функціонування цієї системи практично виключені. ДПС технічно не може "не пустити", чи видалити чеки окремого суб’єкта господарювання. Якщо припустити, що виданий покупцеві чек відсутній у СОД РРО, це теоретично могло б статися з двох причин: чек не був фіскалізований та не надісланий до СОД РРО належним чином, або він "загубився", чи затримався з технічних причин на шляху між РРО та сервером ДПС (вірогідність другого сценарію є вкрай незначною)", - пишуть у пресслужбі.

По-друге, кажуть податківці, твердження щодо відсутності відповідальності для покупця за недостовірну інформацію про порушення під час проведення розрахункової операції, відповідно до поданої ним скарги, хибне. Будь-який заявник, що подає інформацію про такі порушення, має ідентифікувати себе через власний електронний кабінет платника податків. Тобто такий покупець фактично погоджується із тим, що податкова служба буде перевіряти не лише правомірність дій продавця стосовно нього, але, в першу чергу, – оцінювати достовірність документів, доданих до скарги. Це зводить ризики можливих маніпуляцій із їх підробкою чи навмисним викривленням до мінімуму. Будь-яка компенсація можлива лише після завершення перевірки та стягнення санкцій. "До речі, право звернутися зі скаргою на нефіскальний чек є у покупця і сьогодні, це можна зробити у звичайний спосіб – листом. І часом ідентифікувати такого заявника та оцінити обґрунтованість його скарги контролюючим органам набагато складніше", - зазначили у податковій службі.

По-третє, наголошують в ДПСУ, жодний із ухвалених Верховною Радою законів не передбачає застосування штрафу у розмірі 250 % вартості проданого з порушенням товару.

Видавання покупцю нефіскального чеку за проданий товар залежно від обставин може розглядатися як непроведення розрахункових операцій через РРО з фіскальним режимом роботи, або проведення їх на неповну суму вартості таких проданих товарів. За чинними нині правилами і до набрання чинності положеннями законопроєкту №1053-1 (через шість місяців з дати опублікування відповідного закону) штраф за таке порушення, вчинене вперше, складає 1 грн. За кожне наступне порушення з боку того ж продавця – цей штраф складатиме вже 100 % вартості проданих з порушенням товарів.

За новими правилами (тобто з дня набрання чинності згадуваного закону) і до 1 жовтня 2020 року штраф за таке порушення, допущене вперше, складатиме 10 % вартості проданих з порушеннями товарів, за кожне наступне – 50 %.

Від 1 жовтня 2020 року (одночасно із запровадженням механізму "кешбек") штрафи становитимуть 100% вартості проданих з порушеннями товарів за перший випадок, і 150% – за кожний наступний випадок, виявлений перевіркою в одного і того ж продавця.

"З огляду на викладене вище ДПС закликає дочекатися оприлюднення текстів затверджених Верховною Радою законів, і не робити поспішних висновків на підставі самих припущень. Ідея запропонованих змін: захистити легальний бізнес від недобросовісної конкуренції, посилити дотримання прав покупців. Зі свого боку ДПС гарантує будь-яку допомогу у вивченні нових правил", - підсумували податківці.

Нагадаємо, 20 вересня Верховна Рада ухвалила два законопроєкти, які спрямовані на детінізацію розрахунків у сфері торгівлі та послуг. Йдеться про законопроєкт №1053-1, який передбачає впровадження електронного чека при оплаті товарів або послуг, що сприятиме детінізації обігу готівки, а також розширенню фіскалізації розрахункових операцій. А також проєкт закону №1073, що спрямований на детінізацію розрахунків у сфері торгівлі та послуг шляхом впровадження механізму компенсації вартості покупки покупцям, які виявлять порушення порядку проведення розрахунків.

Відео Фіскалізація: чому нові законопроєкти можуть нашкодити підприємцям

"НІ!" - законам, що ускладнять життя підприємцям, які нині на спрощеній системі оподаткування. Петиція на сайті Президента України з таким закликом за 10 днів зібрала понад 4 тисячі підписів. Вона з'явилась в той же день, коли нардепи в цілому ухвалили проєкти цих законів. Які новації парламентарів настільки обурили підприємців, що вони вже називають законодавчі новації черговою атакою на бізнес - дізнаємося просто зараз та обговоримо проблему з викладачем макроекономіки у бізнес-школі Михайлом Кухарем.

Фіскалізація: чому нові законопроєкти можуть нашкодити підприємцям

Залиште свій коментар

Вибір редакції