Загальна сума проектів становить понад 35 мільйонів євро.

Проекти з реконструкції, модернізації та розширення пунктів пропуску на кордоні з країнами Євросоюзу тривають і виділені гроші в України ще не забирали.

Про це запевнили в Державній фіскальній службі, відповідаючи на скандальне розслідування Reuters. У ньому йшлося про те, що шість проектів закрили після низки затримок, помилок та перевитрат за участю місцевих чиновників та підрядників. На модернізацію пунктів пропуску ЄС загалом виділяв 29,2 млн євро.

У ДФС нарахували, що нині впроваджують загалом проектів на 35,239 млн євро і пояснили, де і чому виникла затримка. Водночас зазначили, що за всіма проектами використали всього 392,11 тис. євро, тобто лише 90-ту частину із запланованого.

"У листопаді-грудні минулого року ДФС було направлено фінальний звіт щодо стану реалізації проектів до Спільного технічного секретаріату ЄС. На сьогодні очікується зворотня інформація. Враховуючи це, говорити про припинення проектів та необхідність повернення коштів передчасно та некоректно", - наголосили у фіскальній службі.

ДФС України бере участь у реалізації кількох міжнародних програм для розвитку інфраструктури пунктів пропуску через кордон.

ПРОГРАМА ПРИКОРДОННОГО СПІВРОБІТНИЦТВА ЄВРОПЕЙСЬКОГО ІНСТРУМЕНТУ СУСІДСТВА І ПАРТНЕРСТВА "ПОЛЬЩА-БІЛОРУСЬ-УКРАЇНА 2007-2013"

Загальна сума фінансування - 20 млн євро. Україна бере участь у проекті на правах співфінансування (10-20%). Одним із проектів є "Реконструкція міжнародного автомобільного пункту пропуску "Устилуг", вартість якого 5,487 млн євро. Хотіли підвищити пропускну спроможність польсько-українського державного кордону та підвищити ефективність митного та прикордонного контролю через розвиток спроможності пункту пропуску через кордон "Устилуг". За результатами відкритих торгів обрали підрядну організацію, яка й почала реалізацію проекту в листопаді 2013 року. Проте під час робіт "був виявлений об’єкт історичної цінності". Тому проект "заморозили", бо там відбуваються археологічні розкопки, договір підряду розірвали й видатків коштів тоді ніяких не проводили. Водночас у рамках реалізації цього проекту профінансували видатки на пам’ятко-охоронні роботи (2014-2015 роки) та коригування проектно-кошторисної документації. Загальна сума витрачених коштів у рамках проекту становить 48,58 тис. євро, залишок коштів на сьогодні перебуває на рахунках ДФС.

Інший великий проект - створення функціонального модуля "Фільтр пункту пропуску" в міжнародному автомобільному пункті пропуску "Рава-Руська", надання обладнання і засобів пунктам пропуску "Краківець", "Шегині" та "Ягодин". Вартість проекту – 2,213 млн євро. Хочуть удосконалити інфраструктуру шляхом створення сучасних методів управління, спрямованих на боротьбу з незаконним переміщенням товарів і транспортних засобів через митний кордон між Україною та Польщею. Планували збільшити пропускну здатність пунктів "Рава-Руська", "Краківець", "Шегині" та "Ягодин" – для цього докуплять додаткове обладнання для прискорення митних процедур. Нині будівельні роботи на "Рава-Руській" виконали на понад 95%. 2015 року придбали 6 автонавантажувачів вантажопідйомністю до 2 тонн, два з яких отримала Волинська митниця (пункт пропуску "Ягодин") та 4 – Львівська (пункт пропуску "Краківець" – 2 од., "Рава-Руська" – 1 од. та "Шегині" – 1 од.) Загалом за цим проектом використано 178,48 тис. євро, залишок коштів також перебуває на рахунках ДФС.

ПРОГРАМА "РУМУНІЯ – УКРАЇНА – РЕСПУБЛІКА МОЛДОВА 2007-2013"

Сама назва проекту вказує, що він мав бути завершеним ще 2013 року. У ДФС знайшли виправдання і цьому.

"Програмою передбачено розвиток інфраструктури кордону між Україною та Румунією, зокрема, реконструкція пунктів пропуску "Красноїльськ" і "Дяківці". За цим проектом використано 11,67 тис. євро (5,609 тис. євро - грантові) із загальної вартості 3 579 412,01 євро. Договори на виконання робіт першої черги реконструкції пунктів пропуску були підписані у липні 2015 року. На сьогодні, за інформацію підрядника, виконано 75% будівельно-монтажних робіт, обладнання встановлено частково (шлагбауми, трансформатор). Оскільки акти виконаних робіт не надавалися, то наразі ці будівельні роботи не оплачено", - уточнили в ДФС.

ПРОГРАМА "УГОРЩИНА-СЛОВАЧЧИНА-РУМУНІЯ-УКРАЇНА 2007-2013".

Ще одна "прострочена" програма передбачає два проекти з реконструкції пунктів пропуску.

"Перший з них передбачає модернізацію та реконструкцію пунктів пропуску на словацько-українському кордоні, на який виділено 4 070 000,00 євро. Проектом визначено розбудову інфраструктури міжнародного автомобільного пункту пропуску "Ужгород", а також реконструкцію існуючих митних споруд на пасажирському напрямку, розширення стику доріг пункту пропуску "Ужгород-Вишнє Нємецьке". На сьогодні з виділених коштів використано 153,38 тис. євро", - зазначили в ДФС.

"Другий проект – "Ефективний та безпечний кордон між Угорщиною та Україною", яким заплановано реконструкцію міжнародного пункту пропуску для автомобільного сполучення "Лужанка" та створення павільйону оформлення каноїстів, що подорожують річкою Тиса, у пункт пропуску "Вілок". Вартість цього проекту 7,59 млн євро. У рамках реалізації проекту здійснені заходи щодо коригування проектно-кошторисної документації, з урахування нових стандартів ціноутворення у будівництві та модернізації обладнання, та проходження її експертизи. На сьогодні проведені підготовчі роботи на пункті пропуску", - запевнили у фіскальній службі.

ДФС запевняє, що "наразі розглядаються питання щодо подальшого фінансування реконструкції та будівництва пунктів пропуску за рахунок грантових коштів або за рахунок кошторису ДФС на 2018 рік".

Залиште свій коментар