У Києві пенсіонерка з інвалідністю вже 10 років воює з комунальниками за гарячу воду

"Київенерго" нарахувало 2,5 тисячі боргу за воду, якою жінка не користується вже кілька років.

У Києві пенсіонерка вже кілька років воює з комунальниками через ледь теплу воду, яка ллється з гарячого крана.

Ситуація ускладнилася тим, що рік тому 78-річна Олена Плаксій потрапила під машину, лишившись інвалідом. Вона ледь вижила унаслідок отриманих травм, і тепер пересувається на милицях лише по квартирі, не маючи можливості вийти на вулицю, тим паче дійти до ЖЕКу чи "Київенерго".

"Я живу сама на п'ятому поверсі хрущовки. Ліфта тут немає. На балкон виходжу, у вікно дивлюся - це всі мої прогулянки", - розповіла ТСН.ua пенсіонерка.

На холодну "гарячу" воду жінка почала скаржитися в ЖЕК 2008 року, коли ще могла самостійно пересуватися. Вона писала комунальникам численні заяви, і тільки у листопаді 2014 року вони прийшли перевірити теплоту води.

"Вода була 24 градуси. Після того я взагалі перекрила "гарячий" кран. І подзвонила повідомити про це в райдержадміністрацію і в ЖЕК, що кран я перекрила і гарячою водою не користуюся", - повідомила Олена Плаксій.

ВідеоХто з політиків не платить за комунальні послуги

За місяць, у грудні 2014 року, жінка сплатила за спожиту "гарячу" воду і навіть більше - про всяк випадок.

Пізніше до пенсіонерки знову приходили перевіряти теплоту води, проте нічого не змінилося. Тож жінка вчергове написала заяву про відмову користуватися гарячою водою.

"2015 року я писала в райдержадміністрацію заяву, що я не буду платити за холодну воду, яка біжить з гарячого крану. Хай мені дадуть гарячу воду, перевірять, що вона дійсно гаряча (не менше 52 градусів за стандартом), а тоді я платитиму", - переповіла Плаксій. 

Проте проблему комунальники так і не вирішили, натомість у серпні 2016 року з "Київенерго" пенсіонерці прийшла квитанція за нібито спожиту гарячу воду, в якій було прописано борг у майже 200 грн. При чому показань лічильника у квитанції не було вказано.

Тоді пенсіонерка звернулася до "Київенерго", де зареєструвала заяву з проханням зняти вигаданий борг. Однак її скарга лишилася без уваги.

У жовтні 2016-го жінка потрапила в аварію, й їй довелося боротися за своє життя, тож ні сил, ні часу на війну з комунальниками у неї не лишалося. А тим часом щомісяця їй продовжували надходити "боргові" квитанції, в яких сума боргу дійшла майже до двох тисяч гривень.

Дещо оговтавшись від проблем зі здоров'ям, вже 2017 року Олена Плаксій продовжила своє спілкування з комунальниками.

"Я почала дзвонити до "Київенерго", щоб прийшли і подивилися, на якому показнику зупинився лічильник, щоб взяли останню сплачену квитанцію, в якій навіть переплата була на 15 куб.м, і зняли з мене цей борг. Я стільки дзвонила, а вони мені кажуть: "Добре, чекайте два тижні, поки до вас прийдуть". Через два тижні знову дзвоню, а вони кажуть: "У нас ніде не зареєстровано, що ви зверталися", - нарікає пенсіонерка.

ВідеоХто отримає субсидії в новому опалювальному сезоні

Тим часом "борг" у квитанціях досяг позначки у 2,5 тисячі грн. У відчаї пенсіонерка, яка втратила можливість пересуватися самостійно, попросила знайомих особисто подати заяву до "Київенерго". Це було зроблено 29 вересня. І лише за місяць, 24 жовтня, до неї прийшов слюсар, який переписав показання лічильника.

Водночас співробітник "Київенерго" не попросив у пенсіонерки показати йому останню сплачену квитанцію, вказавши у протоколі, що нібито її йому не надали. На жаль, Плаксій з'ясувала цей факт вже після того, як чоловік пішов.

Тепер пенсіонерка із завмиранням серця чекає чергових платіжок, сподіваючись, що її проблему буде вирішено хоча б частково. Адже навіть якщо борг і знімуть, гарячої води все одно ніхто не обіцяв.

У місцевому ЖЕКу пояснили, що у системі нагріву води, яка подається до будинку Плаксій, дійсно є несправності, але ЖЕК не несе за це відповідальності, оскільки бойлер перебуває на балансі ПАТ "Київенерго".

"У зв'язку з пошкодженням циркуляційної мережі або відсутністю насосів у бойлері - гарячої води на циркуляції немає. Ви розумієте, що тут йде кільце. Поки люди масово користуються, наприклад, о шостій вечора, всі відкрили крани, то гаряча вода до них надходить. Потім всі лягають спати і водою ніхто не користується. Гаряча вода, яка вже надійшла у труби, назад у бойлер вже не йде, тому що циркуляційна лінія пошкоджена. І поки вода стоїть в трубі, вона застигає. Вранці люди встають, починають користуватися водою, і з бойлера надходить підігріта вода. Але спочатку вона прохолодна, потім теплішає. І чим більше людей користується, чим більший потік води йде, тим теплішою вона стає. Останні поверхи у нас завжди були проблемними, бо поки вода до них дійде, поки нагріється, потрібно буде злити куб води. Звісно люди не хочуть за це платити", - пояснив директор ЖЕКу Володимир Шургот.

ТСН.ua звернувся за коментарем до "Київенерго" щодо ситуації, що склалася. У компанії підтвердили, що у будинку пошкоджена циркуляційна система внутрішньобудинкової тепломережі. 

"Про цю проблему столичних багатоповерхівок міська влада знає давно. З 2011 року у столиці діє муніципальна програма "Гаряча вода в місті Києві". Згідно з нею, у місті передбачалося "виконання комплексу взаємопов'язаних завдань і заходів, які спрямовані на відновлення роботи циркуляційних мереж гарячого водопостачання та надання високоякісної послуги з централізованого постачання гарячої води, що відповідає нормативним вимогам". Проте програма не отримала достатнього фінансування і на сьогодні вона фактично "заморожена". Поки проблема циркуляції гарячої води у місті повністю не вирішена, усім споживачам, котрі з нею стикаються, варто звертатися за перерахунком вартості послуги з централізованого гарячого водопостачання. Клієнт компанії може розраховувати на перерахунок, система прозора і закріплена постановою Кабміну №151 від 17 лютого 2010 року", - йдеться у коментарі "Київенерго".

Що ж стосується будинку, де проживає пенсіонерка Олена Плаксій, то за даними "Київенерго", роботи з відновлення циркуляційної системи заплановані на липень 2018 року.

Щодо ситуації з борговими квитанціями пенсіонерки у компанії пояснили, що їхня система працює так, що навіть якщо клієнт не користується гарячою водою, передавати показання все одно потрібно. Це слід робити протягом останнього тижня кожного місяця. Передати показання можна як через сайт компанії, так і телефоном за номером 1588. 

Затягування із реагуванням на заяви жінки у "Київенерго" пояснили тим, що попередні заяви не містили достатніх даних, на основі яких можна було провести перерахунок. Тепер у компанії запевнили, що "лічильник клієнта був опломбований та проведений перерахунок, який буде відображений у квитанції за послуги гарячого водопостачання за жовтень".

Залиште свій коментар

Наступна публікація