Українці скаржаться на відсутність безготівкового розрахунку: чи повинен продавець давати таке право клієнту

Дата публікації
Перегляди
1727
Поділитись:
WhatsApp
Viber
Українці скаржаться на відсутність безготівкового розрахунку: чи повинен продавець давати таке право клієнту

Фото: УНІАН

Продавець повинен забезпечити свій магазин, чи кіоск, чи навіть ятку засобом безконтактної оплати.

Останнім часом скарги на відсутність сплатити за купівлю безготівковим способом почастішали. А тому не даєш клієнтові право сплатити за товар чи послугу без готівки - сплачуй штраф.

Чи повинен, за законом, продавець обов’язково давати таке право клієнтові, розповіли у Сніданку з 1+1.

Декілька днів тому Держпродспоживслужба відзвітувала: українці все частіше скаржаться на продавців, які не дають можливості сплатити карткою. Йдеться і про сплату власне пластиком, і про використання банківських додатків. Тому на сайті Кабінету Міністрів вийшла ціла стаття про те, що продавець таки має забезпечити свій магазин, чи кіоск, чи навіть ятку засобом безконтактної оплати.

Держпродспоживслужба мотивує це посиланнями на декілька документів. Перший - це Закон України "Про захист прав споживачів". Згідно зі статтею 17, встановлення будь-яких переваг, застосування прямих або непрямих обмежень прав споживачів не допускається. Відсутність, наприклад, терміналу, встановлює перевагу людини з готівкою над людиною, у якої її немає, але є картка. Крім того, постанова Кабміну від 15 червня 2006 р. № 833 зобов’язує продавця приймати електронні платіжні засоби.

Закон України "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні" встановлює: електронний платіжний засіб може існувати в будь-якій формі, на будь-якому носії, що дає змогу зберігати інформацію, необхідну для ініціювання електронного переказу. Тобто продавцеві не обов’язково ставити термінал. Це може бути просто застосунок на телефоні чи роздрукований QR-код, який ви скануєте і запускаєте процедуру переказу коштів.

Варто зазначити, що це є обов’язковим не для всіх. Виняток один - якщо підприємець працює в населеному пункті, де живе менше 25 тисяч осіб.

Слід зауважити, що власники не завжди непокояться через такі начебто дрібниці - безготівковий розрахунок. Особливо в невеликих містах, де люди більше звикли саме до готівки.

Тим часом в Держпродспоживслужбі пояснюють: скаржитися можна. Зразок заяви є на сайті служби в розділі "Захист прав споживачів" - "Якщо ваші права порушено". Порушникам можуть виписати штраф за статтями двох законів: Кодекс про адміністративні правопорушення встановлює штраф до 85 гривень, а Закон "Про захист прав споживачів" встановлює іншу санкцію - у десятикратному розмірі вартості покупки.

Наступна публікація