У Росії місце у плацкартному вагоні коштує в 4-5 разів більше, ніж в Україні.
Ціни на проїзд залізницею всередині України залишаються в рази нижчими, ніж аналогічні поїздки в країнах СНД і тим більше Європи.
Так, в Росії тарифи на проїзд у плацкартному вагоні вище нині діючих в Україні в 4,6-5,6 рази, в купейному вагоні - 5,9-6,4 рази, у вагоні СВ - 2,6-3,0 рази. У Казахстані тарифи на плацкарт і купе вище в 2,3 - 2,4 рази, на СВ - в 1,18 рази.
Кожні 100 км в швидкісному нефірмових поїзді по внутрішньому тарифом в купейному вагоні в Україну обійдуться пасажиру в 32,40 гривні, в Росії - 206,11 гривні, в Білорусі - 18,88 гривні, в Казахстані - 69,19 гривні.
В плацкартному вагоні: в Україну - 18,33 гривні, Росії - 101,80 гривні, Білорусі - 11,34 гривні, Казахстані - 41,21 гривні. У СВ: Україні - 130,8 гривні, Росія - 398,40 гривні, Білорусі - 31,92 гривні, Казахстан - 154, 20 гривні.
Економічний експерт Національного інституту стратегічних досліджень Василь Яблонський зазначає, що тарифи на залізничні перевезення регулюються державою, а ціна на паливо та витратні матеріали, що використовуються залізничним транспортом, формується в ринкових умовах.
У зв'язку з цим зберігається тенденція до відставання темпів росту тарифів від темпів зростання цін в промисловості. Таким чином, українська залізниця продовжує залишатися соціально орієнтованим видом транспорту, все ще не адаптованим до ринку.
Нагадаємо, на початку березня Мінінфраструктури заявило про намір провести поетапну щоквартальну індексацію тарифів на перевезення пасажирів в купейних вагонах.
Протягом року тарифи підвищаться на 14,3%. Хоча запланована індексація тарифів не зрівняє вітчизняні ціни на ж / д подорожі, наприклад, з російськими, і, тим більше, європейськими.