Нацкомісія затвердила гарантовані стандарти якості послуг з електропостачання.
Невдовзі українці матимуть право вимагати від постачальників електроенергії компенсації за невчасно або неякісно надані послуги. "Штрафи" складатимуть від 50 до 400 грн.
Учора, 18 жовтня, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, на своєму засіданні прийняла "Порядок забезпечення стандартів якості послуг з електропостачання". Саме цим документом і передбачено, що споживачі матимуть право вимагати від енергокомпаній компенсації за неякісні послуги.
Гарантовані стандарти якості послуг з електропостачання наберуть чинності після реєстрації в Міністерстві юстиції.
"Це дуже важливе рішення, яке Комісія прийняла ще до введення в дію закону про регулятора. Зазначу, що через необхідність погодження та державну реєстрацію витрачається додатково щонайменше 2-3 місяці. Приймання закону про регулятора дозволить досягти функціональної незалежності та оперативності для прийняття рішень, спрямованих на даних споживачів", – зазначив голова НКРЕКП Дмитро Вовк.
Гарантовані стандарти якості надання послуг з електропостачання та розмір компенсації за їхнє недотримання:
Тип послуги |
Стандарт |
Розмір компенсації (без ПДВ), грн |
|
З дня набрання чинності Порядком до 31.12.2017 |
З 01.01.2018 |
||
Видача договору про приєднання та технічних умов, у т.ч.: |
|
|
|
для стандартного приєднання |
5 робочих днів |
100 |
200 |
без необхідності їхнього узгодження з власником (користувачем) магістральних інженерних мереж (приєднання, яке не є стандартним) |
15 робочих днів |
100 |
200 |
у разі необхідності їхнього узгодження з власником (користувачем) магістральних інженерних мереж (приєднання, яке не є стандартним) |
30 робочих днів |
100 |
200 |
Підключення електроустановки замовника до електричних мереж (стандартне приєднання), у т.ч.: |
|
|
|
без потреби припинення електропостачання інших споживачів |
5 днів |
100 |
200 |
у разі потреби припинення електропостачання інших споживачів |
10 днів |
100 |
200
|
Підключення електроустановки замовника до електричних мереж (приєднання, яке не є стандартним), у т.ч.: |
|
|
|
без потреби припинення електропостачання інших споживачів |
5 днів |
200 |
400 |
у разі потреби припинення електропостачання інших споживачів |
10 днів |
200 |
400 |
Підключення електроустановок споживача після відключення (крім населення) |
5 робочих днів |
100 |
200 |
Відновлення електропостачання споживача після усунення порушень і оплати споживачем заборгованості, витрат на повторне підключення та збитків, завданих енергопостачальнику (для населення), у т.ч.: |
|
|
|
у містах |
3 робочі дні |
100 |
200 |
у сільській місцевості |
5 робочих днів |
100 |
200 |
Відновлення електропостачання після перерви в електропостачанні |
24 години |
100 |
200 |
Надання на розгляд проекту договору про постачання електричної енергії, у т.ч.: |
|
|
|
для споживачів (крім населення) із приєднаною потужністю до 150 кВт |
7 робочих днів |
50 |
100 |
для споживачів (крім населення) із приєднаною потужністю 150 кВт та більше |
14 робочих днів |
100 |
200 |
Технічна перевірка розрахункових засобів обліку (крім населення) |
20 днів |
100 |
200 |
Письмове звернення споживача |
місяць |
100 |
200 |
Проведення експертизи приладу обліку (для населення) |
20 днів |
100 |
200 |