В Україні хочуть перейти на розведений спиртом бензин. Чи готові до цього автовласники

В Україні хочуть перейти на розведений спиртом бензин. Чи готові до цього автовласники

В Україні хочуть перейти на розведений спиртом бензин. Чи готові до цього автовласники

У Європі щороку підвищують норму вмісту біоетанолу у паливі.

Невдовзі влада може зобов'язати нафтовиків поставляти на українські заправки не звичний для всіх нас бензин, а винятково з домішками біоетанолу. Експерти паливного ринку одразу поділилися на два фронти. Одні вважають таку пропозицію цілком слушною. Інші впевнені, що український автопарк поки що не готовий до таких домішок у паливі і це лише нашкодить автотранспорту, йдеться у сюжеті новин "Спецкор" на 2+2.

Бензин із літерою Е - це пальне з додаванням спирту. Воно й зараз продається на багатьох українських автозаправках дешевше за чистий нафтопродукт. Як запевняє Євген Лукашевич, експерт паливного ринку, розбавляти бензини спиртом, чи точніше біоетанолом, - це європейська практика.

"Зараз обов’язкове споживання біоетанолу не менше 10 відсотків до бензину, а до 2013 року було 5.75, тобто підняли. А є країни як Швеція – де 20%. Кожен рік Європа показує динаміку приросту не менше 10 відсотків", - каже експерт із питань паливного ринку Євген Лукашевич.

Усе це в Європі роблять з екологічною метою. Адже спирт виготовляють із сировини, яку вирощують на полях. Відповідно, зменшується споживання нафти. Щоправда підходить таке пальне далеко не для всіх автомобілів. Геть не розраховані на проспиртований бензин машини в роках, яких чимало на українських дорогах. 

"Якщо ви зайдете на сайт європейської асоціації автовиробників, там чітко сказано перелік автомобілів, яким дозволяється оці от паливні суміші. Всі автомобілі до 2000 року - в них не рекомендується, а навіть забороняється використовувати таку суміш, тобто старші за 20 років", - пояснює гендиректор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів та дилерів Олег Назаренко.

Попри це у Верховній Раді з'явився законопроект, яким пропонують зробити додавання біоетанолу в бензин обов'язковим. І вливати в літр пального до десяти відсотків спирту. Фахівці кажуть, спроба узаконити цю норму вже далеко не перша.

Ідея з додаванням невеликого відсотка етанолу в паливо не погана, каже президент асоціації операторів ринку нафтопродуктів. Але лише за двох умов - якщо  хтось контролюватиме дотримання якості і у водія буде альтернатива купити бензин без спирту. Ініціатори ж закону переконують - обов'язкове додавання біоетанолу в пальне завантажить роботою наші спиртнафтопереробні заводи. І Україна буде менше витрачати валюти на купівлю бензину чи нафти за кордоном.

На такому пальному заощаджує по 5 гривень на літрі. Але деякі водії кажуть, що і спалюється воно швидше і заправляти бак доводиться частіше. Вибір, лити в бак чистий нафтопродукт чи дешевший етильований, в українських автолюбителів іще залишатиметься. Адже ініціатори закону про обов'язкове додавання спирту в бензин поки що свій законопроект відкликали.

Повʼязані теми:

Наступна публікація