Західним компаніям не вдалося домовитися з українськими партнерами до Євро-2012.
Ризики українського ринку та відсутність гарантій швидкого розвитку не дозволили жодній із відомих у всьому світі мереж фаст-фудів відкритись в Україні напередодні Євро-2012.
Проте інтерес до настільки великого ринку у компаній залишається високим, і протягом декількох років учасники ринку очікують приходу компаній в Україну, пише "Комерсант-Україна".
Про плани щодо виходу в Україну в минулому році заявило рекордна кількість міжнародних мереж фаст-фудів і кав'ярень. На початку цього року мало відкритися перший заклад Subway - найбільшої в світі мережі за кількістю ресторанів (більше 35 тис. точок) і третій за величиною - KFC (більше 25 тис. точок). Переговори з місцевими партнерами вели мережі Starbucks, Burger King, Dunkin Donuts і Vogue-cafe.
Проте досі більшості компаній не вдається домовитися з місцевими партнерами. Так, KFC планувала відкрити до Євро2012 перший ресторан. Однак як стверджує джерело, близьке до переговорів, сторони не змогли прийти до згоди.
Не увінчалися поки успіхом і переговори Burger King з компанією "Бургер Рус" (володіє правами на розвиток мережі в Росії), розповідають учасники ринку. За словами одного з них, в мережі наполягають на відкритті сотні закладів за перші кілька років роботи, а місцевий партнер не може гарантувати такі темпи.
Терміни окупності ресторанного бізнесу в Україні довші, ніж у багатьох країнах світу, тому локальні партнери в більшості випадків не можуть гарантувати міжнародним компаніям високі темпи розвитку, каже Вадим Височин, керівник мережі "Шоколадниця" в Україні.
"Орендні ставки на комерційні площі в Києві - на рівні найбільших міст Європи та Росії, а прибутку - в 2-3 рази нижче. Щоб відкрити 2-3 точки, необхідно інвестувати мінімум $ 2 млн, а повернути їх можна буде тільки через 4-5 років ", - пояснює Височин.
Однак, за його словами, наші бізнесмени впевнені, що гроші необхідно повернути максимум за два роки. Тому рідко погоджуються на такі умови.