Власники АЗС пояснили, чому бензин стрімко не дешевшає попри падіння ціни на нафту

Власники АЗС пояснили, чому бензин стрімко не дешевшає попри падіння ціни на нафту

Фото: УНІАН

Попит на паливо значно скоротився, а отже заправки недоотримують прибутків.

Ціни на бензин в Україні знижуються другий тиждень поспіль, але не так суттєво, як того, вочевидь, хотіли би автовласники. І хоч упродовж останнього тижня і бензин, і дизель справді здешевшали від гривні аж до трьох, в Антимонопольному комітеті вважають, що і це не межа. До відомства на зустріч запросили керівників АЗС і після довгих розмов порекомендували ще опустити цінник, мінімум на три гривні, йдеться у новинах "Спецкор" на 2+2.

За місяць - у понад два рази обвалилися ціни на нафту в усьому світі. А от цінники на українських заправках на два так ніхто й не поділив. Водії, яких ми зустріли біля АЗС, лише сподіваються відчути знецінення чорного золота у своїх гаманцях.   

Ціни на пальне в Україні вже й так знизили на майже три гривні, переконують експерти нафтового ринку. Стверджують, що популярний 95-й на преміум АЗС здешевшав на гривню, на бюджетних - на дві з половиною. Сьогодні бюджетні мережі опустили ціну ще на 40-80 копійок.

"В бюджетному сегменті якраз і вийшло 3.30-3.40 на літрі, але водночас ми бачимо і зменшення об'ємів, які дуже суттєві до 20 відсотків. А в перспективі на квітень ми прогнозуємо падіння іще до 50 відсотків", - каже президент Асоціації операторів ринку нафтопродуктів Леонід Косянчук.

Якщо пального купуватимуть все менше - очікувати його стрімкого здешевлення не доведеться, говорять власники АЗС. Адже законтрактували нафтопродукти ще по старим цінам. І швидко їх розпродати не можуть. 

"Ті контракти, за якими ми закуповуємо пальне, вони в березні місяці були невиконані навіть, оскільки попит дуже впав у зв’язку з карантином. Більше, ніж на 40 відсотків. І ті запаси, які ми маємо на сьогодні, вони вищі того, що ми можемо купити в квітні", - так кажуть власники АЗС.

Не поспішають змінювати цінники на заправках ще й через коливання курсу гривні, стверджують експерти. Якщо курс стабілізується - цифри на стелах будуть зменшуватися.

"Потенціал для зниження він зберігається, але якщо гривня і далі не буде сповзати, якщо далі не будуть падати продажі, а вони скоріш за все будуть падати, тому що люди ставлять машину на прикол", - коментує директор консалтингової групи А-95 Сергій Куюн.

Чи справді курс і попит заважають суттєво знизити ціни на пальне, зацікавилися в Антимонопольному комітеті. За розрахунками чиновників, вартість бензину та дизелю мала б знизитися ще мінімум на три гривні за літр. Тож у середу в антимонопольному провели перемовини із операторами нафтового ринку. 

"Більшість з них погодилися із висновками АМКУ про наявність потенціалу до подальшого зниження цін", - йдеться в повідомленні комітету.

Та коли ціни на пальне можна буде знизити ще суттєвіше, опитаний нами керівник однієї з мереж АЗС відповів на це питання так: "Ці рекомендації можна тільки до відома послухати, вони ж в економіці не приймають участі, виплачувати відсотки банкам чи зарплатню. Якщо падіння і відбудеться, воно відбудеться поступово, може там числа з 15-го (квітня)".

У сусідній Європі пальне, щоправда, теж різко не здешевшало. Ціни у березні в різних країнах впали не більше, ніж на три гривні.

Кореспондент "Спецкор" Віталій Афанасієнко

Повʼязані теми:

Стаття з добірки новин:
Обвал глобального ринку
Наступна публікація