Як зрозуміти, чи готова психологічно дитина до школи

Як зрозуміти, чи готова психологічно дитина до школи

www.credits

Дивно чути від дитини, що вона вже немаленька, з’явився інтерес до навчання, важливою стає гра в школу, з задоволенням приміряє форму, складає портфель.

Майже всі діти до шести років знають цифри, літери, намагаються читати, розв’язують задачі, навіть розказують віршики іноземною мовою. Займаються в спортивних секціях, бо фізична підготовка дуже важлива.

А чи готова дитина психологічно до школи?

Психологи виділяють такі компоненти психологічної готовності: мотиваційна, фізіологічний, інтелектуальний, емоційний, соціальний.

Довільність поведінки — найважливіший показник готовності до навчання. Особлива увага приділяється встановленню взаємин з дорослими та однолітками, здатність вислухати, запам’ятати, не перебивати, виконувати поставлені завдання  послідовно.

Наявність навчальної мотивації проявляється в розумінні необхідності навчання, інтересу до знань. А також опануванні простих операцій узагальнення, вмінням робити висновки, аналізувати, порівнювати, концентрувати увагу на важливих моментах, розвинений фонематичний слух.

Загальна обізнаність — це орієнтування в просторі, коротенькі розповіді про себе, батьків, своє місто, пору року, рослини, птахи, тварин. Вміння оцінювати свою роботу, дослухатися до порад.

Розгляньте фотографії, згадайте свої шкільні роки, цікаві історії. Пригадайте перший дзвоник, як потрапили до школи, знайомство з вчителем, ім’я першої вчительки.

Розкажіть про друзів. За можливості покажіть школу, в якій навчалися ви самі, але обов’язково проведіть екскурсію у школу, в якій буде навчатися дитина, познайомтеся з вчителькою, зайдіть до класу. Не проходьте повз туалету, обов’язково зайдіть туди, розкажіть дитині що не треба соромитись, як поводитися.

Дозвольте дитині сформувати власне позитивне ставлення.

Пишайтеся тим, що дитина вже доросла, самостійна. Напишіть свої правила разом: “Я учень”. Дитина намалює картинки. Вчіть доводити всі справи до кінця, це сприяє організованості.

Намагайтесь дотримуватися розпорядку дня, лягати спати, та вставати в один і той же час.

Привчайте наводити лад на письмовому столі, збирати самостійно портфель, перевірити одяг та взуття. Прищеплюйте  дбайливе ставлення до речей, книжок.

Вчіть не боятися відстоювати свою думку, але не сваритися, не проявляти агресії.

Як завжди, ігри приходять на допомогу.

Гра “Біг асоціації”

По черзі називаємо слова або словосполучення які мають стосунок до школи.

Гра “Інтерв'ю”

Як Вас звати? Запитайте про батьків, адресу? Чому цікаво навчатися? Де знаходиться школа? Як звати вчителя?

“Малюємо себе” Пропонуйте намалювати себе маленьким і школярем. Які помітили відмінности, що подається або ні.

Зверніть увагу, якщо намальована фігура пропорційна, на голові є волосся, а на обличчі намальовані ніс, рот, очі, ноги, руки на них по 5 пальців. Це добрий показник. Радійте прогресу, треба поздоровляти дитину, відзначати успіхи.

Наголошуйте на тому, що досягнення дуже важливі саме для неї.

Для гіперактивних дітей пропонуйте вправу:

“Помічник на день” Дитина бере участь у всіх домашніх справах разом із дорослими. Не забуваємо висловлювати подяку, хвалити.

“Компліменти” Називаємо риси характеру.

«Гімнастика мозку» розроблена психологом Полом Деннісоном. Комплекс складається з простих вправ, але вони допоможуть в навчанні, в спілкуванні. Результати помітите одразу. Розвивається мислення, інтелектуальні та творчі здібності. Включайте дві, три вправи у звичайну ранкову гімнастику.

Декілька вправ, приклад:

“Перехресні кроки, стрибки”.

Правий лікоть торкається лівого коліна, а потім навпаки, лівий лікоть — правого коліна, Одночасно великі зони обох півкуль мозку активізуються.

“Лежачі вісімки"

Уявіть вісімку та накресліть її в повітрі, правою, потім лівою рукою й двома руками одночасно.

“Кнопки мозку"

Права рука на пупку, ліва під правою ключицею, там є невеличка ямка, масажуємо або гладимо це місце Повторюємо, руки змінюємо.

“Ковпак, що думає"

Руками тримайте вуха. великий палець знаходиться з тильного боку вуха, а чотири пальці попереду. М’яко масажуйте згори  донизу, повторіть 3 - 4 рази. Коротенька вправа допоможе підвищити розумові, фізичні здібності. концентрацію уваги, зосередження.

Нова українська школа презентує: «учні — батьки — вчителі — школа». Працюйте разом. Уникайте негативних відгуків про школу, сучасну систему освіти тощо.

Шлях розвитку вашої дитини індивідуальний, будьте поруч, допомагайте. Успіхів вам!

Читайте також: Як майструвати з дитиною фантастичних тварин із паперових скляночок

Наступна публікація