Мобільний та електронний етикет: чого не варто говорити і писати у Мережі

Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин

Сьогодні мобільний зв'язок та Інтернет – невід'ємна частина нашого життя, а значить, у неї є свій етикет, якого потрібно дотримуватися. Зупинимося на найголовніших його правилах.

Обережність понад усе

Насамперед, розмовляючи по мобільному телефону, слід дотримуватися обережності. І не тому, що вас можуть підслухати міфічні спецслужби, яким немає справи до бесід середньостатистичного і законослухняного громадянина, а тому, що вас обов'язково почує оточення, а далеко не у всіх стосовно вас і  всіх інших – добрі наміри. Тому у громадських місцях з телефоном в руках не варто:

обговорювати своє матеріальне становище, особливо якщо ви тільки що отримали великий гонорар або премію і везете його додому – так легко стати ласим шматочком для грабіжників і розбійників;

диктувати другові чи знайомому свою адресу і код домофону – якщо без цього ніяк не можна обійтися, краще відправити ці дані СМС-повідомленням;

розповідати про те, де і коли ви збираєтеся провести відпустку, навіщо комусь знати, коли вас не буде вдома – повернувшись додому, ризикуєте не дорахуватися цінних речей.

Не забуваємо про правила пристойності

Крім безпеки, варто пам'ятати і про правила пристойності, які регламентуються етикетом. Якщо ви з подругою почнете голосно обговорювати в кафе особисті – можна сказати, інтимні теми, на вас, швидше за все, подивляться з засудженням, та ви й самі, з великою часткою ймовірності, не будете цього робити. А ось по мобільному телефону розмовляють голосно і, м'яко кажучи, відверто, не звертаючи жодної уваги на те, що оточенню це може припасти не до вподоби.

Тому перше і, мабуть, головне правило спілкування по мобільному телефону звучить так чином: говорити треба так, щоб не заважати людям, які перебувають  навколо. Якщо немає можливості обмежитися кількома фразами або знизити тон, відійдіть убік – туди, де ніхто не буде чути, що саме ви говорите.

Правило друге: по мобільному не варто розмовляти в робочому приміщенні, якщо ви, звичайно, не великий начальник і не розміщені в окремому кабінеті, в громадському транспорті, в кафе або в черзі в магазині. Навряд чи людям, які перебувають поруч, сподобаються ваші одкровення, які вони будуть змушені вислуховувати мимоволі. Вистрибувати з транспорту або кидати кошик з продуктами і бігти на вулицю, щоб поговорити, звичайно, неварто, а от сказати, що перетелефонуйте трохи пізніше – коли доїдете до місця призначення або розплатитеся за покупки, можна.

Серед тем, які не варто обговорювати в присутності інших людей, можна назвати:

проблеми зі здоров'ям – деякі деталі для сторонньої людини можуть звучати неприємно, а то і шокуюче;

інтимні питання, обговорення яких призначене тільки для вас і вашого партнера;

обговорення інших людей – родичів, подруг або начальника, навіть якщо така розмова необхідна, краще відкласти її до приходу додому, де ніхто вас не почує.

Не варто також скандалити з кимось по телефону з вживанням ідіоматичних виразів: по-перше, це непристойно, а по-друге, у наш час загальної "мобілізації" інший власник телефона може зняти відео з вашим "виступом" та викласти його в Інтернет – навряд чи ви будете від цього в захваті.

Про що не варто писати в електронних листах

Є свій етикет і в електронної переписки, і багато в чому він повторює правила розмов по мобільному телефону. Ви ніколи точно не знаєте до кого потрапить ваш лист. По-перше, рука може похитнутися і натиснути не на потрібну вам адресу, а на ту, що по сусідству, і невідомо, кому вона буде належати. Адже є ще і пошуковики, які відстежують кожен наш крок в інтернеті, щоб вчасно поставити на наші сторінки відповідну рекламу. І вже окрема стаття – корпоративна електронна мережа, листи з якої завжди може переглянути начальство.

З усього сказаного вище випливає: писати в електронних листах можна тільки те, що не є вашою особистою таємницею, що не може бути використане проти вас, і за що пізніше не буде соромно. Щодо друзів, співробітників і начальства варто згадувати тільки про те, що ви можете їм сказати, не ховаючись. Не можна довіряти Інтернету, в якому в принципі неможливо зберегти таємницю, безсторонню думку про них – коли воно стане відомо всім, ви можете втратити друзів, роботу, а в колективі наживете собі ворогів.

Існує ще кілька правил, яких потрібно дотримуватися у електронному листуванні:

перш ніж відправляти його адресату, уважно прочитайте написане і щоб уникнути прикрого непорозуміння – особливу увагу зверніть на адресу;

не відповідайте на листи з образами, якщо раптом хтось вирішить надіслати вам таке, і самі не надсилайте таких повідомлень – вони можуть бути використані проти вас;

не пересилайте іншим адресатам лист, написаний особисто вам відповідь, яку ви отримаєте, пошта автоматично перешле його автору, через що ви ризикуєте потрапити в незручне становище. Якщо ви хочете з кимось поділитися викладеною у мене думкою, попередьте про це того, хто його написав;

ну і, зрозуміло, не забувайте вітатися, представлятися і прощатися – втім, це стосується не тільки електронного, але і будь-якого іншого етикету.

Олександра Волошина

За допомогу у розкритті теми дякуємо психологу Марині Єлисєєвій.

Залиште свій коментар

Вибір редакції