"Завтра у цьому навіть не поховають": Андре Тан розповів про стиль, тренди, великі розміри та леопардові лосини

Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин

Відомий український дизайнер Андре Тан цьогоріч відзначає 20-річчя існування однойменного бренду ANDRE TAN. Крім того, днями відбулася прем'єра документального фільму про нього, в якому йдеться про непростий шлях модельєра до успіху – від першого показу і до широкої популярності. Ми поговорили з Андре Таном про зняту картину, першу створену ним річ, модні тенденції, антитренди, бодипозитив і світові ікони стилю.

Ви почали займатися дизайнерською діяльністю ще від дитинства. Якою була перша створена вами річ?

Це була спідниця для сестри. Вона була дуже смішною. Ми тоді її називали спідниця "Татьяночка". Після цього я пошив гарнішу спідницю для мами. Вона була дуже модного фасону довжини міді, чорна, і там був дуже хороший ритм: оксамитовий бік, атласний, оксамитовий, атласний.

Я малював з 8 років, просто малював-малював різні сукні.

Яку річ з усіх колекцій ви вважаєте знаковою?

Я не можу обрати свою головну річ. Мати, яка має десятеро дітей, не може сказати, що вона цього сина любить більше, а цього любить менше. Всі мої сукні – це мої діти. Я не можу сказати, що якусь сукню люблю більше, якусь менше. Є просто знакові речі, які я шив, наприклад, для Руслани на "Євробачення", для Періс Гілтон на показ або для Олі Полякової. Це ті речі, які не просто знакові, вони найяскравіше заявлені. Я з усіма зірками працював і всім шив сукні. А сказати, що якась сукня краща або красивіша, не можу. Мода постійно розвивається, і те, що вчора було дуже модним і красивим, завтра у цьому навіть не поховають.

Андре Тан_1
Андре Тан/Пресслужба

Але ж є речі, які завжди будуть в тренді?

Так, є речі, які ніколи не виходять з моди. Це чорний штанний костюм, який робить фігуру стрункішою. Це біла сорочка. Останні три роки – це сорочка оверсайз, а так, взагалі, біла сорочка – це класика жанру. Ніколи не виходить з моди сукня на запах. Тому що вона пасує всім жінкам. Погладшала жінка – поясок розтягла, схудла – затягла. Ну і плюс до всього, вона реально пасує всім.

Модниці вже почали готуватися до весни-літа 2020. Які речі треба купити до свого гардеробу, щоб мати стильний вигляд?

Номер один – це білий штанний костюм. Білі штани і білий піджак – це must have, те, що обов'язково потрібно мати в гардеробі кожної дівчини. Також у моді спідниця-гофре в горошок. Спідниця-гофре вже в сезоні осінь-зима була актуальна. Це, до речі, теж така річ, яка в принципі ніколи не виходить з моди, вона тільки змінює відтінки. Але в сезоні весна-літо 2020 – це спідниця в горошок модного кольору палички кориці. Пам'ятайте Джулію Робертс у фільмі "Красуня"? От якраз вона була у сукні такого кольору.

Що потрібно негайно викинути зі свого гардеробу?

Це, однозначно, рвані джинси. Зараз більш актуальні джинси в стилі 70-х. Денім або більш темний або світлий – "варений" в стилі 90-х. Рвані джинси зараз реально не модні, тому можна взяти свої дірочки заштопати і буде нове життя у ваших джинсів.

Не модне міні. Міні – це вже не актуально. Нині актуальна довжина міді – це на долоню нижче колін.

Андре Тан_2
Андре Тан/Пресслужба

Ви якось радили модницям в жодному разі не носити леопардові лосини? Це якась особиста нелюбов – зараз же леопард в тренді?

Леопард в тренді, але лосини леопардові, мені здається, це смішно, це верх несмаку. У моді все перемішалося, і зараз модно бути не модним, мода перейшла на персоналіті. Кожен – окрема особистість, і у кожного повинен бути певний стиль, який він сам собі придумає, а не те, що йому нав'язали мас-медіа. В моді завжди буде одяг, який лестить жіночому тілу.

Хто, на ваш погляд, повинен задавати тренди – дизайнери чи вулична мода?

Вулична мода – це вторинне. Одяг звідкись має з'явитися. Це як у фільмі "Диявол носить Prada" героїня прийшла в бірюзовому светрі. Її начальниця їй говорить: "Тобі здається, що це просто бірюзовий светр, але насправді в такому-то році Ів Сен-Лоран показав цей светр, і потім через 3 роки це докотилося до масмаркету". Зараз це набагато швидше. Нині "докочуються" до масмаркету максимум через пів року. Тому стритстайл – це продукт дизайнера, просто вже перероблений масмаркетом.

Як ви ставитеся до розширення параметрів краси в модній індустрії: маю на увазі моделей plus-size і зокрема таких моделей, як Ешлі Грем, Тесс Голлідей?

Я чудово ставлюся. Тому що, по-перше, я був одним з експертів проєкту "Модель XL", по-друге, у мене є лінія plus-size. Я вважаю, що жінки не повинні себе мучити дієтами. Бо, коли жінка мучить себе дієтами, вона відмовляє собі у всьому – вона зла, а якщо вона зла, то починає їсти свого чоловіка, дітей, співробітників на роботі і так далі. Вважаю, ніж інших, краще їсти їжу. Загалом, я добре ставлюся до бодипозитиву. Якщо ви не влазите в сукню – купіть сукню на розмір більшу.

Коллекция сезона осень-зима 2018-19 от Андре Тана_1
Андре Тан/Пресслужба

На які розміри у вас попит більше – на стандартні чи plus-size?

Раніше, до появи лінії plus-size, у мене завжди розмір L залишався на розпродажах, завжди купували винятково  розміри S-M. Після того, як я запустив лінію plus-size до 4 XL відповідно, розміри L і XL вже ніколи не залишаються на розпродаж. Вирівнялася розмірна сітка.

Що скажете про феномен Кім Кардашян – її вплив на модну індустрію і сприйняття жіночих форм?

Кім Кардашян з'явилася вчасно і вчасно. Якби вона з'явилася 10 років тому, вона не була б такою популярною. Зараз всім вже набридли худі тараньки, тому тут і з'явилася Кім Кардашян з хорошим апетитним "кардашяном". Публіка вимагала чогось екстранеординарного, і вона це отримала.

Кого із зарубіжних зірок ви вважаєте іконою стилю?

Я обожнюю Шарліз Терон. Для мене це еталон стилю, смаку, витриманості. Мені дуже подобається, як вона одягається, хоча це класика. Якщо говорити про авангард, то я дуже люблю Тільду Свінтон. Вона дуже нестандартна, не боїться бути смішною та дивною, її стиль і манера поведінки дуже мене надихають.

А серед українських селебріті є зірки з хорошим почуттям стилю, на ваш погляд?

У нас в країні немає папараці, тому ми не знаємо, як зірки одягаються у звичайному житті. Хоча зараз завдяки Instagram можна хоча б трішки подивитися. Мені дуже подобається, як одягається в житті Оля Полякова. Подобається Катя Осадча – вона завжди дуже витримана, завжди, як мовиться, одягнена з голочки. На всі заходи готується, але в житті вона одягається зовсім по-іншому. Мені подобається, як одягається Тіна Кароль, подобається, як одягається Маша Єфросиніна – вона скрізь одягається однаково: і в житті, і для сцени. Це наші еталони смаку.

Andre Tan X Оля Полякова_14
Андре Тан і Оля Полякова/Пресслужба

Одяг яких світових брендів ви любите?

Я дуже люблю два італійських бренди. Один з них – Neil Barrett, у мене багато його одягу. Зараз вже практично нічого не купую, але раніше мені подобався Dsquared. Нині дуже подобається бренд Burberry. Після приходу Ріккардо Тіші в бренд, його аудиторія омолодилася. Раніше Burberry був для старичків трішки, а зараз став більш модний і молодіжний.

Серед відомих дизайнерів були ті, які на вас мали вплив, ви надихалися ними?

Для мене гуру в моді завжди був Ів Сен-Лоран. 2008-го я присвятив йому колекцію. Він перший, хто почав працювати зі стилем сафарі, він перший став поєднувати непоєднувані кольори – малиновий з фіолетовим, кораловим, помаранчевим. Все це в одному ансамблі. Він перший, хто одягнув жінку в смокінг.

А хто з українських дизайнерів вам подобається?

Мені дуже подобається творчість і я дружу з Лілією Літковською. Вона досить креативна, цікава, мені подобається те, що вона робить.

Мені подобається зараз, що робить Артем Климчук. Він, до речі, колись у мене працював в компанії. Мені дуже приємно, що багато дизайнерів на UFW вчилися, працювали у мене. Відсотків 30 учасників UFW – це мої студенти і мої співробітники, тому я завжди радію їхнім успіхам.

Ви як батько української моди...

Мені завжди стає страшно, коли говорять про те, що "я виріс на ваших програмах". Ніби мені вже 50 років, але мені лише 36.

Нині дуже гостро стоять проблеми екології і популярною стала мода свідомого споживання. Ви вже приєдналися до цієї ініціативи?

По-перше, три роки тому ми відмовилися повністю і увійшли в міжнародну асоціацію з використання натурального хутра, ми використовуємо тільки штучне хутро. Ми використовуємо в пошитті колекцій еконитки, які виготовляють з переробленого пластику. Оскільки ми живемо на півтора року вперед, в колекції весна-літо 2020 у нас буде багато тканин з конопель і екотканини. У новому сезоні осінь-зима будуть світшоти, худі і футболки з переробленого пластику. Ми потихеньку впроваджуємо в колекцію тканини, які не забруднюють довкілля.

Андре Тан_2
Андре Тан/Пресслужба

Про вас зняли документальний фільм. Звідки з'явилася ідея?

Я ненавиджу документальні фільми. Тому що вважаю, що це нудно. Але коли "1+1 Digital Studios" до мене звернувся, мені сподобалася їхня ідея. У картині буде три вектори. З одного боку, це буде дуже мотивувальний фільм – я вірю в те, що нині це дуже необхідно нашому молодому поколінню.

По-друге, у фільмі розповідається історія костюма. Про те, чому в 90-ті всі ходили в шкіряних куртках з накладними плечима. Або чому всі ходили в турецьких светрах з цими бананами? І ми знайшли унікальні чорно-білі кадри, які показують, чому це сталося.

І третій вектор – це я сам, тому що в цій картині я справжній, в цьому фільмі я навіть занадто відвертий.

Ну і в стрічці вперше країна побачить мою доньку Соню, тому що я ніколи нікому не дозволяв її знімати, ви не побачите її на жодній фотографії в інтернеті.

Андре Тан_1
Андре Тан з дружиною/Пресслужба

Що б ви порадили молодим дизайнерам? З чого потрібно починати?

Я всім рекомендую, по-перше, дуже багато малювати. Дизайнеру потрібно вимальовуватися. Це як кожна швея повинна пройти певний кілометраж рядків. Вранці прокинувся, коли канікули, поставив склянку, телефон і малюєш. Потрібно, щоб рука постійно відчувала штрихи. Найголовніше – отримати художню освіту. Ти повинен викладати свої думки, тому що зараз проблема дизайнера в тому, що вони кажуть: "Я малювати не вмію, я шити не вмію, але я дизайнер". А який же ти дизайнер? Ти як мінімум повинен викласти свої думки, які є в твоїй голові. Якщо ти не можеш це намалювати, то який же ти дизайнер? Ти просто стиліст у ліпшому разі.

По-друге, я рекомендую брати участь у конкурсах. Не потрібно створювати велику колекцію. Можна зшити 3-5 моделей. Там не повинні бути обов'язково дорогі тканини, там повинна бути ідея, концепт. Взяти розфарбувати фарбами, гуашшю і самому зробити принт, тим більше нині все це можливо, і просто їздити на конкурси.

А шити? Можна не вчитися і найняти людей? Чи все-таки дизайнер повинен уміти шити?

Дизайнер зобов'язаний уміти шити, нехай він це і не робить, але шити він повинен вміти. Тому що, коли ти малюєш, ти по-іншому дивишся на сукні, ти розумієш, що тут повинно бути виточення, а тут повинен бути рельєф. Мені зараз дуже шкода молодих дизайнерів, тому що вони після інституту не вміють нічого – ні до ладу кроїти, ні до ладу малювати, ні до ладу шити. Через це їх треба навчати з нуля, і це найстрашніше. Цим ми і займаємося в академії.

Розмовляла Аліна Онопа

Фотогалерея Колекція для дівчат plus-size від Андре Тана (8 фото)

Залиште свій коментар

Вибір редакції