Астрономи знайшли новий вид полярного сяйва: який він має вигляд

Сяйво складається з яскраво-зелених хвиль, подібних до дюн на піску.

Дослідники-аматори з Фінляндії виявили абсолютно новий тип полярного сяйва, яке створює "дюни" на нічному небі.

Про це пише NewsWeek.

Сяйво виникає, коли потоки заряджених часток, що йдеться від Сонця, вступають у контакт з хвилями атомів кисню у верхніх шарах атмосфери Землі, змушуючи їх світитися. Як пояснила Мінна Палмрот з Університету Гельсінкі за подібним механізмом працюють неонові лампи.

Новий вид полярного сяйва складається з яскраво-зелених хвиль, подібних до дюн на піску. Воно виникає на висоті близько 100 км у мезосфері.

Поштовхом для відкриття стала книжка, яку опублікувала Палморт 2018 року. У ній були численні світлини різних видів полярних сяйв, сфотографовані аматорами. Згодом стало зрозуміло, що одну з світлин неможливо класифікувати.

За кілька днів після публікації книжки новий вид полярного сяйва з’явився над Фінляндією. Палморт дізналася про це й у співпраці з дослідниками-аматорами почала досліджувати явище. Результатом стало відкриття нового типу полярного сяйва.

Нагадаємо, камери агентства NASA, встановлені на величезній повітряній кулі, відзняли унікальне природне явище – сріблясті хмари, які також називають мезосферними. Вони досі залишаються маловивченими і цікавлять науковців, адже зазнають впливу гравітаційних хвиль.