Останні

Популярні

Коментують

Більша за Юпітер: астрономи знайшли новонароджену гігантську планету біля Землі

Планета в 10 разів більша за Юпітер.

Астрономи виявили гігантську новонароджену планету, яка розташована на відстані 330 світлових років від Землі, що робить її найближчою до нас у своєму роді.

Як повідомляє CNN, це відкриття зробили вчені з Рочестерського інституту технологій, використовуючи дані, зібрані космічною обсерваторією Gaia Європейського космічного агентства.

Астрономи назвали цю планету - 2MASS 1155-7919 b. Вона обертається навколо зірки, вік якої складає всього 5 мільйонів років. Вона розташована від свого світила в 600 разів далі, ніж Земля від Сонця.

За словами дослідників, ця планета – похмурий холодний об'єкт із масою в 10 разів більшою, ніж у Юпітера.

Вчені припускають, що планета все ще перебуває в процесі формування.

"Похмурий, прохолодний предмет, який ми знайшли, дуже молодий і лише у 10 разів перевищує масу Юпітера. Це означає, що ми, ймовірно, дивимося на планету-немовля, можливо, ще в стадії формування", - сказала Енні Діксон-Вандервельде, одна з дослідниць цієї планети, кандидат астрофізичних наук Рочестерського інституту.

Зазначається, що вчені поки що не знають, як планета опинилася на такій великій відстані від своєї зірки. Але саме відкриття допомагає астрономам вивчити процес утворення газових гігантів.

"Хоча багато інших планет були виявлені в рамках місії Кеплера та інших подібних місій, але майже всі - це "старі планети". Це також лише четвертий чи п'ятий приклад гігантської планети, що розташована так далеко від своєї зірки. Вчені намагаються пояснити, як вона там утворилися", - сказала Діксон-Вандервельде.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що дослідники-аматори з Фінляндії виявили абсолютно новий тип полярного сяйва, яке створює "дюни" на нічному небі. Сяйво виникає, коли потоки заряджених часток, що йдуть від Сонця, вступають у контакт з хвилями атомів кисню у верхніх шарах атмосфери Землі, змушуючи їх світитися. Як пояснила Мінна Палмрот з Університету Гельсінкі за подібним механізмом працюють неонові лампи.

Відео В Одесі астрономи власноруч сконструювали унікальний телескоп

Неподалік Одеси за небом цілодобово спостерігає унікальний телескоп-астрограф. Він нині найбільший на материковій Україні, а дані прибору використовує навіть європейське космічне агентство. Останнім часом одесити відкрили та сфотографували декілька невідомих астероїдів.

В Одесі астрономи власноруч сконструювали унікальний телескоп