"Facebook не переймався". Вчений, пов'язаний з витоком даних користувачів, шкодує про вчинене

Коган вважає, що його роль у скандалі не така велика, як йому приписують.

Учений Олександр Коган, який створив додаток для  Cambridge Analytica, через який стався масштабний витік даних користувачів Facebook заявив, що не знав, яким чином використається інформація, а керівництво соцмережі не мало до нього жодних претензій.

"Повертаючись в той час, ми думали, що все нормально. Зараз моя думка змінилась. Я гадав, що головною думкою було – всі знають і всім начхати – виявилось, це не так. І мені за це дуже шкода", - сказав Коган, повідомляє New York Times.

Хоча Коган і визнає, що не зовсім правильно вчинив, втім каже, що не розумів, наскільки люди не усвідомлювали загроз, коли віддавали свої дані.

"Вірив у Кремнієву долину та був впевнений у тому, що користувачі мають усвідомлювати, що якщо вони надають якісь персональні дані, це може продаватись, передаватись та використовуватись у рекламі для них", - зазначив вчений.

Крім того, Коган розповів, що у розробленому ним доданку була позначка "ваші дані можуть використовуватись задля реклами". І хоча це суворо суперечило правилам Facebook на той момент, компанія не заборонила працювати з цим додатком та збирати інформацію.

"Це розчаровує, адже Facebook абсолютно точно не переймався цим. Це правило просто не виконується. У користувацькій угоді чітко вказувалося, що я можу передавати і продавати дані. І протягом півтора року ці правила були написані і їх кожен міг прочитати. І ніколи ніхто слова не сказав", - заявив Коган.

Більш того, як розповів вчений, за півроку після того, як збирання даних було завершене, Facebook звертався до нього за консультаціями – просили розповісти техніку, яку він використовував для Cambridge Analytica, яка дозволяє за допомогою "лайків", які ставить користувач, зрозуміти нюанси його особистості.

"На той момент, я думав, що все, що я роблю, роблю правильно. Якби я мав хоч натяк, що це може зруйнувати мої стосунку з Facebook, я б цього ніколи не зробив", - сказав вчений.

17 березня стало відомо, що британсько-американська компанія Cambridge Analytica зібрала у 2016 році дані профілів 50 мільйонів користувачів соцмережі Facebook без їхньої згоди. Метою збору даних було створення програмного забезпечення для передвиборної кампанії тодішнього кандидата у президенти США Дональда Трампа, для передбачення електоральних рішень. 

Засновник Facebook Марк Цукерберг визнав провину соціальної мережі у витоку даних і розповів про кроки, які дозволять запобігти цьому у майбутньому. Пізніше голова відділу технологій Facebook Майк Шропфер повідомив, що кількість користувачів соцмережі, персональні дані яких без їхнього відома збирала компанія Cambridge Analytica, зросла від раніше заявлених 50 мільйонів до 87 мільйонів.

Залиште свій коментар