Останні

Популярні

Коментують

Більше новин
Фізики виявили новий агрегатний стан - у ньому матерія рідка і тверда одночасно

Учені порівнюють це з губкою, наповненою водою.

Матерія може набувати різних станів, найвідоміші з них - твердий, рідкий та газоподібний. Тепер дослідники вперше виявили, що вона може існувати одночасно у двох з цих станів.

Про дослідження учених з Единбурзького університету пише National Geographic.

Серед іншого металічний калій може перебувати в такому стані, якщо застосувати до нього екстремальні умови – високі тиск та температуру. Тоді він стане твердим і розплавленим водночас.

Як пояснив фізик Андреас Германн, це щось на кшталт губки, наповненої водою. Тільки сама губка теж з води.

Калій має чисту кристалічну ґратчасту структуру в твердому стані. Однак за екстремальних умов його атоми організовуються складніше. Учені назвали цей стан "переходом плавлення ланцюга".

Як виявилось, за екстремальних умов атоми утворюють дві взаємопов'язані кристалічні решітки. Хімічний зв'язок між атомами однієї решітки залишається сильним – тобто фактично зберігається твердий стан. Інша ж частина плавиться і набуває властивостей рідини.

Учені підозрюють, що такого стану також можуть набувати й інші елементи, зокрема натрій і вісмут.

Нагадаємо, у мікрохвильовці невеликі і ніжні плоди винограду, якщо їх розрізати навпіл, за лічені секунди нагрівання ефектно займаються спалахами плазми. Це популярний експеримент, проте лише зараз фізикам вдалося пояснити, як це відбувається.

ВідеоЯпонським ученим вдалося підірвати небезпечний для Землі астероїд

Цього тижня японці змогли підкорити астероїд завбільшки у 9 футбольних полів, адже він несе загрозу для Землі. Японська влада зробила в ньому штучну дірку за допомогою вибухівки, таким чином намагаючись убезпечити від можливого падіння на нашу планету. Чи справді ключик до порятунку людства вже близько – у сюжеті.

Японським ученим вдалося підірвати небезпечний для Землі астероїд