Google Photos не видає зображення за запитом "горила", щоб уникнути расистських помилок

Google Photos не видає зображення за запитом "горила", щоб уникнути расистських помилок

Під заборону також потрапили слова "шимпанзе" та "мавпа".

Google Photos не показує результати за запитами "горила", "шимпанзе" та "мавпа", повідомляє результати експерименту журналу Wired портал Republic. Через сервіс прогнали майже 40 тисяч зображень тварин, на яких система помилково знаходила панд та пуделів.

Представник Google пояснив, що слова стали забороненими після того, як у 2015 система переплутала на знімку чорношкірих людей з горилами. "Технологія, яка визначає, що зображено на знімку ще на ранній стадії розробки і, на жаль, не завжди працює ідеально", - пояснили представники компанії.

Google Photo використовує систему машинного навчання для сортування фотографій з однаковим контентом: наприклад, озер або гір. Це допомагає шукати знімки за потрібним запитом.

Під час експерименту сервіс видавав правильні результати за запитами "павіан", "гібон", "ігрунка" (один з найменших приматів) та "орангутанг". Система знаходила капуцинів та колобусів без слова "мавпа" в запиті. Коли ж журналісти завантажили знімки шимпанзе та горил, зображення показувались за запитами "ліс", "джунглі" та "зоопарк".

Для іншої перевірки завантажили десять тисяч зображень, які використовують у програмах розпізнавання обличь. За словом "афроамериканець" пошуковий сервіс видав зображення антилопи. За запитами "темношкірий чоловік", "темношкіра жінка" та "темношкіра людина" сервіс видав чорно-білі зображення, де не помилився з визначенням статі, але не раси.

Темношкірих людей вдалось знайти лише за словами "афро" та "африканський", хоча за таким запитом результати були змішані.

Проте, як зазначає Wired, у Google ще є служба Cloud Platform, яка на базі штучного інтелекту визначає, що на знімку. Горилу вона визначає з точністю більше 90%.

Нагадаємо, що марку H&M звинуватили в расизмі після реклами дитячої колекції, де худі з написом "Найкрутіша мавпочка в джунглях" представляла чорношкіра дитина. Після критики відома компанія видалила рекламу та вибачилась, проте деякі зірки вже заявляють, що більше не співпрацюватимуть з H&M, зокрема канадский виконавець The Weeknd.

Повʼязані теми:

Наступна публікація