Ключ до пошуку позаземного життя. NASA виявило дивні бактерії у пустелі, схожій на Марс

Останні

Популярні

Коментують

Більше новин

Рідка вода під поверхнею Червоної планети - не обов'язкова умова.

У найбільш схожому на Марс куточку нашої планети - пустелі Атакама в Чилі - експериментальний роботизований марсохід NASA на ім'я Зое викопав дивні бактерії. Деякі з них раніше були невідомі науці і здивували науковців своєю адаптацією до жорстких умов, подібних марсіанським.

Про це пише Independent.

Більшість учених вважають, що якщо на Червоній планеті є життя, то шукати його треба в глибинах землі. Там живі організми можуть уникнути суворих умов поверхні – високої радіації, низької температури і нестачі води.

Водночас відомо, що рідка вода, ймовірно, текла поверхнею Марса. Сьогодні там залишився лише водяний лід, але, можливо, під поверхнею ховається рідка вода.

Якщо це так, це підвищує ймовірність життя на Червоній планеті – але пустеля Атакама свідчить й про інші можливості, не пов'язані з водою.

Там настільки сухо, що дощ може не йти там десятиліттями і навіть століттями. Це одне з найворожіших до життя місць на Землі. Минулого року там вперше виявили ​​мікробне життя на поверхні – але поверхня Марса набагато все одно суворіша.

Тепер нова знахідка марсохода Зое свідчить про те, що життя все одно може знайти вихід. Так, у зразках ґрунту, взятих з глибини 80 сантиметрів, виявили підземних мікробів, які виживають, метаболізуючи метан.

"Нещодавні вимірювання значних викидів метану з поверхні Марса дозволяють припустити, що подібні бактерії можуть процвітати і там", - розповів Стівен Пойнтінг, провідний дослідник.

Марсохід запустили, аби перевірити, чи вдасться йому взяти нормальний зразок з глибини – і він прекрасно впорався зі своїм завданням. Водночас зазначається, що у пустелі Атаками розповсюдження бактерій неоднорідне – вони живуть своєрідними плямами. Схожа ситуація може бути і на Марсі, що ускладнює пошук життя.

Проте дослідники впевнені, що цей експеримент свідчить, що виявити життя на Марсі цілком можливо завдяки інтелектуальним роботизованим приладам пошуку і відбору зразків. Наступний крок – взяти проби ще глибше, адже на Марсі планують шукати життя на глибині близько двох метрів.

"Екологічні дослідження, які допоможуть нам передбачити місця проживання мікробів у найекстремальніших умовах Землі, матимуть вирішальне значення для пошуку життя на інших планетах", - підсумував науковець.

Упродовж багатьох років секрети криваво-червоної планети, названої на честь римського бога війни Марса, не давали спокою людству. Чи могло на ній утворитися життя? Чи придатна вона для колонізації? Марс поставав "героєм" у багатьох літературних творах. Викликала жвавий інтерес він й у наукових колах. Як досліджували четверту планету від Сонця – читайте у спецпроекті ТСН.ua.

Відео15 років на поверхні Марса: NASA оголосило про завершення місії Opportunity

Прощавай, наш Марсіанене! Так уся планета прощалась цього тижня з роботом Opportunity. Він першим із землян торкнувся поверхні Марса і прослужив на Червоній планеті аж 15 років, замість запланованих 90 днів.

15 років на поверхні Марса: NASA оголосило про завершення місії Opportunity