Чи існує Матриця: фізики перевірили теорію комп'ютерної симуляції життя

Вчені Оксфордського університету спростували теорію, що світ існує у комп'ютерній симуляції. Над дослідженням працювали Зоар Рінгель і Дмитро Коврижин.

Про це повідомляє Seeker.

У сучасній науково-фантастичній класиці The Matrix, режисери представили історію, у якій Всесвіт є складним комп'ютерним моделюванням. Хоча ця концепція не була особливо новою у  науковій фантастиці, це було її перше втілення на екрані. І вона захопила думки людей у всьому світі.

Гіпотеза про симуляцію, про яку йдеться, була сформульована відомим шведським філософом-трансгуманістом Ніком Бостромом у статті 2003 року в журналі Philosophical Quarterly. 2012 року вчені вже обдумовували створення складної моделі, яка фактично б представляла собою таку програму-симуляцію. Але проблема була у масштабах такої моделі.

Одним із прихильників теорії матриці є американський бізнесмен і винахідник Ілон Маск. Він вважає, що людство живе у симуляції реального світу.

Проте тепер команда фізиків довела, що математично неможливо, щоб Всесвіт був комп'ютерним моделюванням. Рінгель і Коврижин опублікували свої висновки минулого тижня в журналі Science Advances. Вони спростували, що комп'ютер може створити таку велику кількість одночасних дій. Лише для зберігання інформації про декілька сотень електронів потрібна комп'ютерна пам'ять, яка потребує більше атомів, ніж є у Всесвіті.

Нагадаємо, стало відомо, за що вручать цьогорічну Нобелівську премію з фізики. Її призерами стануть науковці зі США.

Аватар