Останні

Популярні

Коментують

Більше новин
Мутований ген неандертальця може робити деяких людей більш чутливими до болю

У базі даних сучасних британських геномів 0,4% все ще мають копію цієї мутуваної версії.

Еволюційні генетики вивчили генетичні зміни ДНК неандертальців і дійшли висновку, що саме ця особлива форма гена змусила їх відчувати біль.

Про це пише Science Alert.

Пошук в базі даних пів мільйона сучасних британських геномів показав, що близько 0,4% все ще мають копію цієї мутуваної версії.

Вчені Сванте Пяебо з Інституту еволюційної антропології ім. Макса Планка в Лейпцигу та Хуго Зеберг з Каролінського інституту в Стокгольмі за допомогою удосконаленої технології секвенування виявили безпрецедентні подробиці ДНК, яку взяли із решток неандертальців.

Серед послідовностей, розшифрованих командою, був ген, відповідальний за створення білка під назвою Nav1.7. Він розташований в мембрані нервової клітини і функціонує як шлюз для натрію. Він грає ключову роль у визначенні точки запуску для імпульсів, які людина інтерпретує як больові.

Цей ген, виявлений у деяких людей, головним чином з Центральної і Південної Америки, а також з Європи, кодує натрієвий йонний канал Nav1.7, який ініціює відчуття болю.

Найважливіший фактор, що визначає величину болю, про яку повідомляють люди - це їхній вік. Наявність "неандертальського" варіанту йонного каналу змушує їх відчувати біль, яким би той був у віці на вісім років більшому за наявний.

На молекулярному рівні "неандертальський" йонний канал має особливі електрофізіологічні властивості. Так, він легше активується, тому люди, що успадкували його, сильніше відчувають біль.

Нагадаємо, учені "звинуватили" неандертальців у вразливості людей до нового коронавірусу. Згідно з новим дослідженням, ділянка ДНК, яка пов'язана з Covid-19, була передана від неандертальців 60 тис. років тому.