Останні

Популярні

Коментують

Більше новин
NASA показали детальне зображення слідів древніх річок на Марсі

Камені, залишені стародавніми марсіанськими річками, були виявлені NASA в деталях з використанням експерименту з візуалізації з високою роздільною здатністю (HiRISE). Через мільярди років після того, як вода текла марсіанською поверхнею востаннє, залишений ефект добре видно з орбіти.

Про це пише IFL Science.

Питання про те, чи мав коли-небудь Марс поверхневі води та чи були вони довговічними, було предметом суперечок. Нове відкриття показує у деталях відслонення, яке розташоване близько північно-західного краю кратера Еллади, якому чотири мільярди років.

Кратер становить дві тис. кілометрів завширшки, що є у рази більшим за будь-який кратер на Землі. Дно кратера розташоване на глибині більш ніж дев'яти тис. метрів - ця відстань більша, ніж від рівня моря до вершини гори Еверест. Така висота робить атмосферу набагато товщою і тому краще підходить для рідкої води. Дослідники описують набір шаруватих каменів висотою 200 метрів, залишених проточною водою.

"Це разюче схоже на осадові породи на Землі", - зазначив доктор Франческо Салезія з Утрехтського університету.

Марс ріки
iflscience.com

Зміщувані піщані мілини в скелях доводять, що осадження було повільним.

"Річки, які утворили ці камені, були не разовою подією - вони, ймовірно, були активні протягом десятків і сотень тисяч років", - сказав Девіс.

Знайдені камені можуть бути ідеальними для перевірки того, чи було життя на Марсі. Якщо життя існувало в той час, вона, безсумнівно, процвітала в такому потоці і залишала свій слід у відкладеннях.

На Марсі, ймовірно, колись було багато таких осадових оголень, але більшість з них, які пережили ерозію наступних вод, були поховані під піщаними дюнами.

Нагадаємо, група японських вчених виявила в карбонатних мінералах марсіанського метеорита органічні речовини, які містять азот. Молекули збереглися на Червоній планеті від часів нойського періоду - ранньої епохи геологічного розвитку Марса. З цього випливає, що їм близько чотирьох мільярдів років.