Росія та Китай провели суперечливий експеримент зі зміни атмосфери Землі – учені б'ють на сполох

Останні

Популярні

Коментують

Більше новин

Дослідження можуть використати військові.

Росія і Китай провели серію дуже суперечливих експериментів зі впливу на атмосферу Землі за допомогою високочастотних радіохвиль.

Про це пише Science Alert.

Це дослідження викликало занепокоєння через потенційну можливість використати його результати з військовою метою.

Так, у червні країни провели п'ять експериментів зі впливу на іоносферу. Як зазначається, іони мають вирішальне значення у радіозв'язку. Тому, впливаючи на цей шар атмосфери, вчені та влада можуть теоретично підсилювати чи блокувати радіосигнали на великих відстанях.

Як наголошує видання, навіть попередні експерименти мали надзвичайні наслідки. В одному з них область "постраждалої" іоносфери сягнула майже 130 тисяч квадратних кілометрів. В іншому цей шар атмосфери вдалось нагріти до 100 градусів за Цельсієм. Нагрівання проводили за 500 км від міста Васільсурськ в Нижегородській області Росії.

Своєю чергою учасники стверджують, що дослідження є суто науковим і нешкідливим для атмосфери. "Ми не граємо в Бога", - сказав дослідник, який побажав залишитися анонімним в інтерв'ю South China Morning Post.

Результати були опубліковані в китайському науковому журналі Earth and Planetary Physics, вчені визнали їх "задовільними". Проте інші експерти відзначили, що така співпраця досить незвична, оскільки "задіяна дуже чутлива технологія".

Нагадаємо, нещодавно світ науки сколихнув інший скандал: китайський професор шокував заявою, що йому вперше вдалося відредагувати геном людського зародка. Від ученого відхрестились клініка, університет і колеги.

ВідеоНауковці збираються провести унікальний експеримент із охолодження Землі

Планують запустити в стратосферу велетенську кулю із аерозолями всередині, які розсіюватимуться на висоті 20 кілометрів над землею, і будуть як земний фільтр відбивати сонячне проміння. Так вчені сподіваються винайти спосіб зупинити розігрівання планети.

Науковці збираються провести унікальний експеримент із охолодження Землі