Сенсаційна знахідка. Учені стверджують, що виявили в єгипетській піраміді Хеопса таємну кімнату

У порожнині може бути розміщена гробниця фараона та його дружини.

У найбільшій із єгипетських пірамід – Хеопса – знайшли таємну кімнату. "Порожнеча" може виявитися гробницею.

Про це стверджують фізики з проекту ScanPyramids. Про їхнє відкриття написав журнал Nature, передає Daily Mail.

Порожнечу розміром 2 на 30 метрів знайшли над головним коридором піраміди. Для її пошуку використали спеціальні телескопи, що здатні бачити мюони - заряджені частинки, що виникають після зіткнення космічних променів з молекулами газу в повітрі. Через це мюони розганяються до неймовірних швидкостей і проникають на сотні метрів в глиб поверхні планети, пише Republic. За словами вчених, один квадратний метр землі поглинає близько 10 тисяч мюонів.

Французькі археологи і фізики пристосували телескопи для пошуку мюонів. Устаткування бачить частки і допомагає знаходити порожнечі або приховані приміщення. У порожньому просторі потік мюонів розсіюється набагато повільніше, ніж при зіткненні з товщею порід. Вчені знаходять порожнечі, вивчаючи сплески в активності цих частинок.

Проект ScanPyramids ще в жовтні 2016 року розповів про те, що вчені знайшли в піраміді Хеопса одразу кілька невідомих раніше пустот. Припускали, що то можуть бути гробниці фараона Хуфу (Хеопса) та його дружини. А ось єгиптологи звинуватили фізиків у неправильній інтерпретації своїх даних.

Цього року вчені повторили дослідження, але вже використали три мюонних телескопи. Тепер стверджують, що помилки немає – у піраміді є порожнина. А древні єгиптяни "були занадто хорошими будівельниками, щоб помилитися при зведенні піраміди" й залишити порожнину.

Автори дослідження зазначають, що їхня знахідка в цій піраміді - перша за останні кілька століть. Востаннє нові приміщення в піраміді Хеопса виявив каліф аль-Мамун в IX столітті. У планах фізиків - вивчити інші приміщення гробниці для пошуку нових пустот. Коли будуть розбирати стіни і чи будуть узагалі, щоб перевірити наявність таємної гробниці, поки що невідомо.

Нагадаємо, піраміду Хеопса побудували в середині третього тисячоліття до нашої ери. У той час Єгиптом правив фараон Хуфу (Хеопс). Висота піраміди - 145 метрів, ширина і довжина - близько 230. Вона вважається однією з найвищих і великих будівель в історії людства. За попередні 200 років вчені знайшли в піраміді три кімнати, де нібито поховали фараона і його дружину. Мумії Хуфу і його дружини досі не знайшли. Існують версії, за якими справжні гробниці ховаються десь у піраміді.