Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин
Суцільно електричні літаки: які труднощі спіткають вітчизняних авіаконструкторів, які будують новітні аеробуси

Суцільно електричні літаки: які труднощі спіткають вітчизняних авіаконструкторів, які будують новітні аеробуси

Приблизно 30 років тому Аеропракт-8 уже злітав на двигуні внутрішнього згоряння. Тепер на ньому додалася літера - "Е".

Європейське агентство з авіабезпеки вперше на планеті видало дозвіл на польоти для - суцільно електричного літака. Апарат побудували словенські конструктори. Таку подію, авіаційні експерти одразу назвали проривом у комерційній авіації! Чи означатиме це, що за рік-два у аеропортах зникнуть бензовози, небо стане чистішим, а пасажири платитимуть за авіаквиток значно менше?

Відповіді – в сюжеті ТСН.19:30.

Без жодної краплі пального і майже беззвучно у небі над Словенією здіймається літак. Він відкриває нову еру в авіації. 

Pipistrel Velis Electro - перший літак на батарейках, який сертифікували у Європі. Борт з електродвигуном вперше визнали таким самим безпечним, як літаки з двигунами на традиційному пальному. Заряду батарей вистачає на півтори години польоту. За цей час літак долає 160 кілометрів. Втім, для основного його завдання - навчання пілотів - цього цілком достатньо, вважають розробники. 

Перший електролітак від гіганта авіабудування - компанії "Еірбас" теж не розрахований на пасажирські перевезення. Але це поки що, натякають авіаконструктори. Вони сподіваються, що в недалекому майбутньому крилаті машини на батареях витіснять аеробуси на гасі.   

"Ви бачите за мною EFА(Е)N-2. Він повністю працює на електриці. Ми добряче нашпигували його інноваційною начинкою не лише всередині. Кілька років ми витратили на те, щоби зрештою зменшити його вагу, адже батареї все ще доволі важкі", – каже співробітник авіабудівельної компанії "Airbus" Ендрю Андерсон.

Відео Прорив у комерційній авіації: словенські авіаконструктори побудували електричний літак

Європейське агентство з авіабезпеки, вперше на планеті видало дозвіл на польоти для електричного літака. Апарат побудували словенські авіаконструктори. Таку подію авіаційні експерти одразу назвали проривом у комерційні авіації. Чи означитиме це, що за рік-два у аеропортах зникнуть бензовози, небо стане чистішим, а пасажири платитимуть за авіаквиток набагато менше - дивіться у сюжеті.

Прорив у комерційній авіації: словенські авіаконструктори побудували електричний літак

Українські авіаконструктори теж намагаються не відставати від світового тренду і готують свого електричного птаха до неба. Приблизно 30 років тому Аеропракт-8 уже злітав на двигуні внутрішнього згоряння. Тепер на ньому додалася літера - "Е".

"Він довго відновлювався і ось 2 роки тому ми вирішили на нього поставити вже не двигун від снігохода, як спочатку було, а електродвигун", – розповів авіаконструктор Юрій Яковлєв.

Юрію допомагає його колега - Роман. Ідея проєктувати саме електричний літак, у чоловіка з'явилася ще під час навчання.

"Я тоді вибрав проєкт 4-місного літака, який буде працювати теж з електротягою, вот тоді появилися якісь перші спроби ще в університеті", – каже авіаційний інженер-конструктор Роман Гузій.

Зараз в українського проєкту відбувається етап перевірки двигуна на землі.  

І так, відбувається вже майже рік. Хоч літак до польоту готовий - Державіаслужба не дає дозвіл на зліт. 

"Ми на ньому робили поки що тільки пробіжки, ми формально не можемо злетіти. Тому що ми вже як рік займаємося формальностями із Державіаслужбою. У них не вистачає, певно, достатнього обсягу паперів, які створять подушку безпеки, ми вимушені додавати товщину в цю папку", – коментує ситуацію авіаконструктор Юрій Яковлєв.

Швидкої появи електричних пасажирських лайнерів чекати не варто, переконує авіаконструктор. Акумулятори, що вже існують, надто довго заряджаються. Та й важать батареї поки що багато. 

Батареї мають стати легшими, меншими і швидкозарядними. Але на все це може піти не менше 5 років. Втім, на своєму Аеропракті 8-Е, Юрій розраховує полетіти набагато швидше. Коли - точно не знає. Знає тільки - як:

"Ну як? В прохолодну погоду більш-менш, сяду в літак – натисну кнопку запуску двигуна і полечу", – каже він.

Залиште свій коментар

Вибір редакції