Останні

Популярні

Коментують

Більше новин
Супергрибок-вбивця косить людей у різних кінцях планети: чи дістався він до України і як з ним боротися

Candida auris є першим прикладом нового патогенного гриба.

Супергрибок-убивця – так світова спільнота охрестила нові дріжджі. Небезпечний мікроорганізм косить людей у різних кінцях планети. Про те, чи дістався він до України і як із ним боротися, у сюжеті ТСН.19:30.

У західній пресі останнім часом чимало повідомлень про грибок, який вбиває пацієнтів по всьому світу. На нього не діють відомі ліки, а температурний бар'єр, який раніше захищав людину від грибкового зараження, йому не страшний.

Candida auris є першим прикладом нового патогенного гриба, що виникає внаслідок глобального потепління, спричиненого людиною.

ВідеоНауковці виявили новий смертельний грибок, який атакує в лікарнях

Супергрибок-убивця. Так світова спільнота охрестила нововиявлені дріжджі. Небезпечний мікроорганізм косить людей у різних кінцях планети. Чи дістався він України і як із ним боротися - з'ясовувала ТСН.

Науковці виявили новий смертельний грибок, який атакує в лікарнях

Грибок вперше зафіксували в Кореї наприкінці минулого століття, а через 12 років у Японії. Згодом виявилося, що грибок він одночасно з'явився у понад трьох десятках країн з різними гігієнічними традиціями. Різна ДНК-структура, зате однакова стійкість до антибіотиків та протигрибкових препаратів. Вчені заговорили про еволюцію мікробів.

"Відсоток тих, хто помирає, за різними даними, коливається від 30 до 60% . Це доволі серйозна хвороба", - каже завідувач відділу епіднагляду за інфекційними хворобами Центру громадського здоров'я Роман Родина.

У Штатах зафіксували майже сім сотень випадків. Усі - у лікарнях. Тому грибок вважають внутрішньолікарняним. «Інфекція частіше всього уражує кровоток, дихальну систему, вуха. Тобто це реанімаційні пацієнти. Вона - патоген, тобто пацієнт уже хворий, але хвороба може виявитися, або ще не виявитися», - пояснила бактеріологиня Вікторія Поточилова.

В лабораторії київської обласної лікарні виявити небезпечний грибок готові - мають спеціальний бактеріологічний аналізатор. Утім, досі бачили новий грибок лиш у наукових видання. В Україні білих ще не фіксували. Кажуть, йому легше запобігти, ніж лікувати - антибіотиків, які можуть йому протистояти у світі не більше двох. Але і їх призначають у критичних випадках.

Людям з міцним імунітетом його боятися нічого. Та і передається він передусім уже хворим через медичне обладнання.

Candida auris - єдиний грибок, який здатен утворювати біоплівку. Частинки скупчуються в одній зоні і стають таким собі щитом, який не пропускає антигрибкові препарати. Тобто обладнання, на який потрапив цей грибок, яким би дорогим воно не була, необхідно утилізувати.

Вірус потрапляє в організм через предмети, які вводять в тіло – це дихальні трубки, катетери - все має бути індивідуальне. Інструменти стерилізують і тримають під ультрафіолетом, але запорука безпеки в лікарнях - чисті руки персоналу

Поки дослідники у країнах, які постраждали від новітнього грибка, намагаються зрозуміти, що спричинило мутацію і винаходять засоби боротьби, українцям залишається пильнувати гігієну і не потрапляти до лікарні у країнах-розсадниках.

Кореспондентка ТСН Ольга Нескородяна.