Світом розлетілася історія про відкриття NASA паралельного всесвіту в Антарктиді: що сталося насправді

Фото: ТСН.ua

Астрофізики виявили аномалії, яким поки що немає пояснення.

Останній тиждень у ЗМІ з'являються заголовки про те, що нібито NASA в Антарктиді знайшло докази існування паралельного всесвіту, де час йде навпаки. Звучить захопливо. До того ж у фізиці справді існують цікаві і доволі переконливі ідеї існування паралельних світів. Щоправда перевірити їх поки що не видається можливим.

То що ж не так з цією новиною? ТСН.ua спробував розібратися, що сталося на крижаному континенті та чому всі заговорили про відкриття паралельного всесвіту.

Що шукали дослідники

Основою всього цього експерименту є Антарктична імпульсна перехідна антена, або ANITA. Вона схожа на повітряну кулю і розташована на висоті 37 км над землею. Головне її завдання - пошук нейтрино. Нейтрино - така собі "примарна" фундаментальна частинка, яка проходить через все, і майже не взаємодіє з нормальною матерією. Вважається, що через наше тіло щосекунди проходять трильйони таких часточок. Через таку мляву взаємодію виявити їх складно.

Більшість нейтрино, з яким ми маємо справу, походить від Сонця, інших зірок або Великого вибуху, пояснює астрофізик Етан Зігель у статті Forbes. Водночас вони можуть походити від потужних космічних джерел енергії, як пульсари чи чорні діри. У такому разі вони мають таку сильну енергію і їх так багато, що вони з більшою ймовірністю будуть взаємодіяти зі звичайною матерією. Коли такі нейтрино "врізаються" в неї, то залишають слід із вторинних часточок, який можна виявити - цим займається ANITA. До слова, програма лише частково фінансована NASA.

Аномалії

Було виявлено кілька "аномальних" випадків, коли нейтрино, як видається, виходили з самої Землі, а не з глибин космосу. При цьому їхня енергія була така висока, що пройти крізь Землю вони не мали б - наштовхнулися б дорогою на щось інше. Але таке фіксували тричі.

Водночас якби якесь космічне джерело справді б породило так багато високоенергетичних нейтрино, і вони якимось чином пройшли б крізь Землю, то їх мали б зафіксувати інші нейтринні детектори, приміром IceCube, розташований глибоко під антарктичним льодом. Він цього не зробив.

Зігель пояснює: це означає, що немає якогось точкового космічного джерела, яке породило нейтрино, які опесередковано зафіксувала ANITA. Тоді що це було? Відповідь на це й шукають вчені.

Паралельний всесвіт

Загалом "аномаліям" могло б бути лише три пояснення: або у цих частинок було якесь астрофізичне джерело; або є якийсь недолік в самому детекторі чи прогалина в інтерпретації його даних; або це щось "дуже екзотичне, дивне і виходить за рамки стандартної моделі". Перший варіант, схоже, спростований. Тож Зігель вважає, другий варіант найімовірнішим. А під час розгляду третього варіанту й з'являється залучення гіпотези про паралельні світи.

У самій науковій статті, опублікованій в New Scientist, серед іншого справді розглядається третій "екзотичний" варіант. "Пояснення цього сигналу вимагає наявності "протилежного" всесвіту, створеного у Великому вибуху разом з нашим, який існує паралельно з ним. У цьому дзеркальному світі позитивне є негативним, ліворуч - праворуч, а час біжить назад", - йдеться в ній. Але це лише одне з можливих пояснень, і не найімовірніше.

Автори роботи прокоментували резонансне дослідження. Серед іншого дослідник Алекс Піззутто зазначив, що поки що перспективними виглядають пояснення, які вкладаються у межі Стандартної моделі. Приміром, дивні характеристики антарктичного льоду, які можуть спотворювати сигнал.

А от що жартома написав його колега Ібрагім Сафа:

"Я: Ми розглянули ці випадки з ANITA, і це не можуть бути стандартні нейтрино. Вони, ймовірно, були наслідком нашого недосконалого розуміння антарктичного льоду, але є ймовірність, що причина в якомусь новому фізичному явищі".

Таблоїди: ПАРАЛЕЛЬНИЙ ВСЕСВІТ!!!".

Якби якесь відкриття справді вказало на існування паралельного всесвіту, це було б справжньою революцією. Можливо, одного дня воно справді станеться. Але не цього разу.

Стаття з добірки новин:
Космічна Одіссея