У чорних дір знайшли волосся: що це означає

Перегляди
2886
Viber
У чорних дір знайшли волосся: що це означає

Симуляція спотворення профілю Чумацького Шляху надмасивною чорною дірою. / Фото: NASA

Дослідження йде врозріз з одним із прямих наслідків загальної теорії відносності - теоремою про відсутність волосся.

Американські фізики змоделювали чорні діри з екстремальними параметрами і виявили у них унікальні характеристики, які також називають "волоссям", оскільки за ними можна розрізнити астрономічні об'єкти з однаковими масою, спіном і зарядом.

Про це пише Naked Science.

Роботу провели вчені Ліор Бурко, Гаурав Ханна і Субіру Сабхарвал. Вони представляли фонд "Theiss Research", Массачусетський університет Дартмута і університет Род-Айленду.

Спеціалісти зазначають, що чорні діри, незважаючи на свою загадковість, відповідно до теорії відносності - досить прості об'єкти. Будь-яку з них можна повністю описати всього трьома параметрами: масою, спіном (моментом імпульсу) і зарядом. Незалежно від того, в яких умовах дві чорні діри формувалися, якщо ці характеристики у них однакові, то і самі вони не відрізняються одна від одної. Якщо говорити точніше, то вся інша інформація  втрачається за горизонтом подій, і отримати її не є можливим для стороннього спостерігача.

Саме в цьому полягає теорема про відсутність волосся, в якій "волосся" - ті самі додаткові характеристики чорної діри. Так, фізики іноді придумують вкрай химерні метафоричні назви. Проте ця теорема вже понад 50 років не має математичного доказу. Тому її все ж правильніше називати гіпотезою. Однак, оскільки вона є прямим наслідком теорії відносності і досі не накопичилося достатніх свідчень про її хибність, чорні діри вважаються "безволосими".

Моделювання екстремальних чорних дір виявило розбіжність з гіпотезою. Такі об'єкти характеризуються максимально можливими масою, спіном або зарядом і дуже специфічно викривляють простір-час. Вони роблять це унікальним чином для кожного окремого випадку формування чорної діри. Отже, за таким "волоссям" можна отримати додаткову інформацію про екстремальну чорну діру і судити про те, як вона формувалася.

Додатковий результат моделювання - ці дані теоретично можуть вловити земні детектори гравітаційних хвиль. Що означає тільки одне: в найближчому майбутньому або буде спростована нова робота американських фізиків, або доведеться вносити коректування в теорію відносності

Нагадаємо, що українські науковці виготовили двигун для міжпланетних польотів. Сучасний іонно-плазмовий двигун для міжпланетних польотів створили у Харкові.

Стаття з добірки новин:
Космічна Одіссея