У Марокко знайшли найдавнішого динозавра на Землі. Він жив 168 млн років тому

Останні

Популярні

Коментують

Більше новин

Новий вид стегозавра допоможе науковцям краще зрозуміти еволюцію цієї групи динозаврів.

У Марокко виявили рештки найдавнішого з усіх відомих вченим динозаврів – він жив на Землі 168 млн років тому. Дослідження палеонтологів було опубліковане в журналі Science Direct.

Новий вид стегозавра назвали Adratiklit boulahfa – в перекладі з берберської мови це означає "гірська ящірка". Назва відсилає до місця, де були знайдені останки динозавра – гірський хребет Середній Атлас у Марокко.

За даними палеонтологів, Adratiklit boulahfa – перший стегозавр, останки якого були знайдені в Північній Африці, де, як вважалося, цей рід пізньоюрських травоїдних динозаврів не був поширений. Стегозаври були широко представлені в Північній Америці, Азії та Європі.

"Знайдені останки належать до другої епохи юрського періоду – Середньої юри, – розповідає керівниця групи палеонтологів Сюзанна Майдмент. – Цей найдавніший з відомих представників стегозаврів допоможе нам краще зрозуміти еволюцію цієї групи динозаврів".

Динозавр, останки якого були знайдені в Марокко, ймовірно належить роду Dacentrurus – великих птахотазових динозаврів з сімейства Stegosauridae. Своєю чергою стегозаври належать до підряду тіреофор – за оцінками вчених, вони жили від початку нижньоюрської епохи до кінця крейдяного періоду (182,7-66,0 млн років тому).

Dacentrurus
Dacentrurus вважається найближчим родичем знайденого стегозавра

Вважається, що на Землі, коли на ній мешкали динозаври, було два суперконтиненти – Лавразія (північний континент) і Гондвана (південний континент), на які в мезозої розпався протоконтинент Пангея.

Лавразія включала більшу частину територій, які нині становлять континенти Північного Півкулі. Гондвана включала в себе Африку, Південну Америку, Антарктиду, Австралію, Нову Зеландію, а також Аравію, Мадагаскар та Індію.

Палеонтологи вважають, що тепер на території стародавньої Гондвани можуть бути знайдені рештки тіреофорів в районах, де розкопки раніше просто не проводилися.