Останні

Популярні

Коментують

Більше новин
Творіння природи чи вчених у лабораторії: науковці з'ясували, звідки взявся новий коронавірус

Команда вважає, що SARS-CoV-2 з'явився в результаті природного відбору.

Новий коронавірус, який викликає COVID-19, має усі ознаки виникнення у природі, а не створення в лабораторії.

Про це нову дослідження, опубліковане в Nature Medicine, пише News Week.

Учені вивчили генетичну структуру нового члена великого сімейства коронавірусів, який має офіційну назву SARS-CoV-2 і викликає захворювання COVID-19.

Аби зрозуміти його еволюцію та походження, вони порівняли його генетичні дані з даними інших коронавірусів. Команда прийшла до висновку, що SARS-CoV-2, ймовірно, з'явився унаслідок природного відбору, коли організми адаптуються до навколишнього середовища, щоб вижити.

SARS-CoV-2 є сьомим відомим членом сімейства коронавірусів, що заражає людей.

Співавтор дослідження Крістіан Андерсен, доцент кафедри імунології та мікробіології в Scripps Research, сказав у своїй заяві: «Порівнюючи доступні дані про послідовності генома для відомих штамів коронавірусу, ми можемо твердо визначити, що SARS-CoV 2 виник в результаті природних процесів".

Мікробіологи проаналізували нуклеотиди, що кодують білкові шипи на поверхні вірусу - саме вони допомагають йому захоплювати та проникати в клітини людей і тварин. Шип був настільки ефективним, що учені дійшли висновку: це результат природного відбору, а не генної інженерії.

Водночас і загальна молекулярна структура SARS-CoV-2 свідчить про його природнє походження. Адже якби хтось намагався створити новий патоген, він взяв би за основу вірус, який уже точно викликає хворобу. Втім, каркас SARS-CoV-2 не схожий на жоден коронавірусів, які вже заражали людей, і нагадує звичайні споріднені віруси у кажанів і панголінів.

Натомість команда вважає, що SARS-CoV-2 з'явився в результаті природного відбору, а кажан є його потенційним господарем, проте вірус згодом мутував в іншій тварині.

Плейлист 236 відео Смертоносний коронавірус з Китаю

Світом шириться новий вірус з Китаю. Інфіковано понад 500 осіб.

Смертоносний коронавірус з Китаю

Нагадаємо, спалах коронавірусу розпочався з ринку морепродуктів та тварин у китайському місті Ухань. Він викликає симптоми, схожі на застуду, але швидко вражає легені й інші органи. Патоген належить до великої родини коронавірусів. Хвороба поширилася вже на десятки країн.

Всесвітня організація охорони здоров'я дала офіційну назву новому вбивчому коронавірусу з Китаю - COVID-19. У самому Китаї його раніше назвали NCP (Novel Coronavirus Pneumonia), що означає - пневмонія, яка викликається новим типом коронавіруса. Перша вакцина від цього типу коронавірусу з'явиться не раніше, ніж через півтора року.

Схоже, джерелом спалаху коронавірусу є якась тварина. Водночас відомо, що вірус може передаватися і від людини людині повітряно-крапельним шляхом. Є підозри, що недуга може передаватися навіть в інкубаційний період, коли носій хвороби не підозрює, що інфікований.

В Україні 3 березня заступник міністра охорони здоров'я Віктор Ляшко заявив, що в Чернівцях зафіксували перший випадок інфікування COVID-19. Зараження виявили у чоловіка, який повернувся з Італії. Ввечері 12 березня в Україні офіційно підтвердили ще два випадки зараження коронавірусом. Інфікування зафіксували в Чернівецькій та Житомирській областях. Жінка з Житомирщини померла від інфекції, ставши першою жертвою COVID-19 в Україні. У Чернівецькій області 16 березня лабораторно підтвердилися ще два випадки зараження новим коронавірусом.

Базові рекомендації для уникнення зараження коронавірусом:

• уникати контактів з тваринами;
  • не їсти сире або погано оброблене м'ясо;
  • уникати контактів з людьми, у яких є ознаки захворювання;
  • регулярно та ретельно мити руки.

Детальніше про те, що відомо про загадкову недугу, як вона виникла та чому викликає занепокоєння у медиків – читайте у матеріалі ТСН.ua.