Учені відредагували ДНК корів і вивели здорових тварин-мутантів без рогів

Останні

Популярні

Коментують

Більше новин

Зазвичай роги коровам видаляють, коли ті ще малі. Ця процедура є дуже болісною для них.

Учені створили генетично відредагованих корів, які народжуються без рогів. Аналізи підтвердили, що їхнє потомство не має побічних мутацій.

Дослідження опубліковане в журналі Nature Biotechnology, передає The Sun.

Експерти знайшли ген, який зустрічається в природі у деяких порід худоби, і використовували його для створення потомства безрогих корів.

Фахівці перевірили шістьох нащадків тварин і підтвердили, що всі вони були безрогі і здорові.

Авторка дослідження доктор Елісон ван Ененнам з Каліфорнійського університету зазначила, що на молочних фермах телям зазвичай видаляють роги. Процедура дорога та болюча. "Тварини, у яких немає рогів, з меншою ймовірністю зможуть завдати шкоди іншим тваринам або працівникам ферми і проявляють менше агресії".

"Редагування генома пропонує безболісну генетичну альтернативу видаленню рогів шляхом введення природного генетичного варіанту або алелі, який присутній у деяких породах худоби, таких як ангус", - пояснила вона.

У контексті цієї роботи лунають і попередження від зоозахисників. Так, Еліса Аллан, очільниця "Людей за етичне ставлення до тварин" (PETA) зазначила, що хоч її організація і підтримує заходи, які зменшать страждання тварин, втім безрога худоба "як і раніше буде приречена на жахи молочного господарства".

Безрогі корови
Associated Press

"Нам не потрібно покладатися на редагування генів, щоб запобігти стражданням тварин - кожен може врятувати сотні їхніх життів, перейшовши на здорову, гуманну веганські їжу", - вважає Аллан.

Наразі дослідники поділилися своїми висновками з Управлінням з контролю за продуктами і ліками США, щоб вони могли розглянути результати.

Зазначається, що жодна з тварин експерименту не потрапила в харчовий ланцюжок згідно з правилами уряду США щодо худоби з відредагованими генами.

Нагадаємо, у листопад 2016-го в Швейцарії відбувся референдум "за гідність худоби". В альпійській країні роги мають лише 10 відсотків корів, решті їх видаляють ще коли вони малі. Проти цього виступив тамтешній фермер Армін Каполь. Він переконує, що роги корові треба - вони допомагають спілкуватися та регулюють температуру тіла. Фермерам на референдумі пропонували гроші - 200 євро за кожну худобу, натомість вони мають залишити їх з рогами. Втім швейцарці не підтримали цю ініціативу.

Відео На фермі у Шептон-Маллеті кожна корова має "розумний" нашийник

Вони допомагають зменшити кількість робітників і збільшити надої. Девайс слідкує за пересуванням корови. Коли та підходить до годівниці, у резервуар насипається їжа. Електронний нашийник фіксує кількість молока від кожної корови і допомагає виявляти хвороби рогатих.

На фермі у Шептон-Маллеті кожна корова має "розумний" нашийник