Учені встановили походження таємничого астероїда, який схожий на сигару

Фото: eso.org

Омумауа став першим міжгалактичним об`єктом, який потрапив до нашої Сонячної системи.

Астрономи вважають, що "таємний гість" з космосу, який є першим підтвердженим чужорідним астероїдом, міг походити з системи Бінарної зірки. Про це повідомляє The Daily Mail.

19 жовтня минулого року гавайська обсерваторія помітила об'єкт, форма якого нагадувала сигару. Зовнішній вигляд і поведінка астероїда вразили учених. Це призвело до суперечок про те, що це може бути чужорідний артефакт і навіть корабель іншопланетян.

Астрономам тепер відомо, що це був саме астероїд, але не з нашої Сонячної системи. "Омумауа ввійшов до Сонячної системи з міжзоряного простору після подорожі, яка могла тривати мільйони років", – зазначають учені.

Останні дослідження показують, що він походить із системи Бінарної зірки – системи з двома зірками, що обертаються одна навколо одної.

Скелясті об'єкти, на думку вчених, найчастіше "викидаються" зі своїх домашніх орбіт саме такими подвійними зірками. А крижані комети, на відміну від астероїдів, частіше виходять з систем одиночних зірок.

Провідний дослідник Алан Джексон з університету у Торонто зазначив: "Це дуже дивно, що перший об'єкт, який ми побачили з-поза нашої системи, був астероїдом, тому що комети було б набагато простіше помітити, оскільки Сонячна система викидає більше комет, ніж астероїдів".

Учені виявили нову велетенську чорну діру

Дослідження, опубліковане в журналі Monthly Notices Королівського астрономічного товариства, показує, що Омумауа вийшов з системи, яка містить масивну гарячу зірку. Можливо, він був викинутий у процесі формування планети.

Коли це було виявлено, об'єкт довжиною 400 метрів (1312 футів) падав і пролітав близько 30 кілометрів на секунду траєкторією, що проходить через нашу Сонячну систему.

Учені також повідомляють, що він слідував шляхом у бік зірки Вега в південному сузір'ї Ліри. Дослідники раніше визначили, що сигароподібний астероїд мав "насильницьке минуле". Про це свідчить світло, яке відскакує від його поверхні.

Учені не зовсім впевнені щодо часу, коли сталося насильницьке зіткнення, але вони вважають, що самотній астероїд буде подорожувати в космосі не менше мільярда років.

Про це відкриття згодом написали в Nature Astronomy.

Мисливці на інопланетян в SETI, які займаються пошуком позаземного інтелекту на базі університету Берклі у Каліфорнії, припустили, що астероїд був "чужим артефактом".

Але вчені Королівського університету Белфасту добре подивилися на об'єкт і сказали, що це, як видається, астероїд, або "планетозим", як спочатку вони думали.

Дослідники також з'ясували, що об'єкт пережив такий довгий шлях, тому що у нього була захисна кора, яка зупиняла ядро, ймовірно, складене з льоду, від випаровування.

Нагадаємо, раніше повідомлялось, що у США розробляють унікальний винищувач астероїдів Hammer. Він матиме можливість двома способами рятувати нашу планету від астероїдів: перший - удар тупою кінцівкою для того, аби збити небесне тіло з курсу, а другий - знищення ядерною боєголовкою.

Стаття з добірки новин:
Космічна Одіссея