Перейти до змісту
Учені вперше підрахували кількість мікропластику на дні океану: масштаби приголомшують

Очікується, що проблема лише погіршуватиметься.

Згідно з новим дослідженням, на дні океану перебуває 14 мільйонів тонн мікропластику - у 35 разів більше, аніж на поверхні.

Про це йдеться в роботі австралійського національного наукового агентства CSIRO, опублікованій в журналі Frontiers in Marine Science, передає CNN

Добре відомо, що велика кількість пластику потрапляє в океани щороку, забруднюючи моря, засмічуючи пляжі і наражаючи на небезпеку дику природу. Пластикове забруднення виявили навіть в найвіддаленіших куточках Землі. Але порівняно мало відомо про кількість пластику на дні океану.

Тепер дослідники кажуть, що ця робота є першою глобальною оцінкою мікропластику - фрагментів пластику, менших за 5 міліметрів - на морському дні.

Учені використали роботизований підводний човен: завдяки йому команда зібрала зразки глибоководних відкладень глибиною до трьох тисяч метрів на шести ділянках у Великій Австралійській затоці, на відстані до 380 кілометрів від узбережжя Південної Австралії.

Аналіз 51 відібраного зразка показав, що в середньому на грам осаду доводилося 1,26 шматочка мікропластику. Дослідники кажуть, що цей показник у 25 разів перевищує дані попередніх глибоководних дослідженнь.

Учені назвали пластикове сміття "однією з основних екологічних проблем цього покоління". Як очікується, проблема буде лише погіршуватиметься, адже найближчим часом виробництво пластику і забруднення довкілля лише зростуть.

Нагадаємо, у США геологи зафіксували перші дощі з домішками пластику. Його виявили не лише у місцевості, де мешкають люди, а й у важкодоступних місцях. До цього німецько-швейцарська група науковців також опублікувала дослідження про наявність пластику в опадах. Згідно з даними вчених, пластикове сміття падає на землю зі снігом від Альп до Арктики. На північному полюсі концентрація мікропластику доходить до 10 тис. шматочків на літр. Окрім цього, невелике дослідження вперше показало, що мікропластик увійшов у харчовий ланцюг людини - його виявили у калі людей з різних кінців світу.

Відео Невидима загроза: як мікропластик потрапляє в організм людини і руйнує його

Пластик тепер у нас всередині. Якщо раніше науковці знаходили його часточки у нас в шлунку, то тепер відшукали його і в тканинах нашого організму.  Вчені університету Арізони вперше  знайшли мікропластик у легенях, печінці, селезінці та нирках.  Яку загрозу несе мікропластик для здоров'я кожного з нас — дивіться далі.

Невидима загроза: як мікропластик потрапляє в організм людини і руйнує його