Учені з'ясували, чому запах землі після дощу є таким привабливим для людей

Фото: Unsplash

Петрикор є запахом органічної сполуки, також відомої як геосмін, і виробляється мікробами.

Запах землі після дощу – також відомий як петрикор – видається людям надзвичайно привабливим. Проте насправді він подобається і багатьом тваринам. Це пояснюється особливим походженням запаху.

Про це пише Science Alert.

Так, петрикор є запахом органічної сполуки, також відомої як геосмін. Він виробляється мікробами – зокрема, бактеріями роду Streptomyces – коли вони помирають.

Щоб знайти пояснення тому, чому цей дивний аромат так полюбляють люди, міжнародна команда дослідників намагалася з’ясувати чому бактерії виділяють геосмін та чи подобається він іншим істотам.

"Щоб дослідити можливі ролі летючих органічних сполук геосміну та інших стрептоміцетів у контексті ґрунтових екосистем, ми запитали себе, чи може цей запах подобатися членистоногим, що живуть у ґрунті", - зазначили дослідники у праці, опублікованій у Nature.

Піддослідними стали крихітні членистоногі, що живуть у листяній підстилці у лісі – колемболи. Учені провели низку експериментів – як у полі, так і лабораторії – щоб з’ясувати, який ефект на тваринок мав геосмін та інша сполука - 2-метилізоборнеол.

З’ясували, що колемболам дуже подобається запах геосміну. Вони відчувають його антенами, а потім живляться бактеріями, які його виробляють.  Це відбувається тому, що бактерії Streptomyces діють значним чином як грибок. Коли вони готові до розмноження, вони утворюють спори, що можуть поширювати бактерії.

І членистоногі – у даному випадку колемболи – допомагають це робити. Вони поширюють спори як через фекалії, так і іншими шляхами.

"Результати показують, що виробництво геосміну та 2-МІБ є невід'ємною частиною процесу спороутворення, що завершує життєвий цикл Streptomyces шляхом полегшення розпорошення спор ґрунтовими членистоногими", - наголосили автори праці.

Нагадаємо, нещодавно на звалищі пластикових відходів дослідники виявили бактерію, здатну харчуватися пластиком.

Бактерії кишківника можуть впливати на мозок людини – японські вчені