Учені засумнівалися в правдивості даних з наукової статті про російську вакцину від коронавірусу

Дослідники вимагають уточнень від російських авторів, ті запевняють, що помилок немає.

Низка світових учених помітили "аномалії" в науковій статті про успішні випробування російської вакцини від коронавірусу і вимагають уточнень.

Про це вони заявили у відкритому листі, повідомляє Медуза.

Група дослідників з декількох університетів Італії, США та інших країн листом звернулися до авторитетного наукового журналу The Lancet, де була опублікована стаття, Дениса Логунова з дослідницького Центру епідеміології і мікробіології імені Н.Ф. Гамалії та інших авторів роботи про вакцину.

Дослідники кажуть про статистичні аномалії, які помітні у кількох експериментах, описаних в статті. Таким чином, вчені засумнівалися в правдивості даних.

Вони звертають увагу, що титр, або рівень, антитіл у крові добровольців після імунізації в різних групах збігається, хоча йдеться про різних людей, які отримували різні компоненти вакцини.

"Хоча ми розуміємо, що в цьому випадку досліджувана величина є дискретною <...> нам, на основі простих імовірнісних оцінок, все ж здається, що факт збігу такої кількості точок між різними експериментами вельми малоймовірний", — пишуть автори відкритого листа.

Вони закликають творців російської вакцини викласти "сирі" дані приладів, отриманих під час вимірювань, і уточнити деякі інші деталі дослідження.

Керівник над створенням вакцини Логунов прокоментував претензії: на відкритий лист він не збирається відповідати, але підтримує зв'язок з науковим журналом The Lancet. Каже, якщо редакція попросить пояснень — їх нададуть. За його словами, помилок у публікації немає.

• Росія заявила про випуск першої партії вакцини проти коронавірусу Sputnik V ще в середині серпня. А в оприлюдненій у п'ятницю, 4 серпня, статті у медичному науковому журналі The Lancet російські вчені стверджують, що на ранніх стадіях досліджень усі протестовані особи виробили антитіла до коронавірусу без появи "жодних побічних ефектів".
  • Учені вже попереджали про небезпеку випуску вакцини на такому ранньому етапі досліджень, називаючи це "скринькою Пандори".

Відео Гонитва за вакциною: хто врятує світ від COVID-19

Справжні перегони тривають у світі. Мета – винайти вакцину проти коронавірусу. Ціна перемоги – здоров’я людства та дуже великі гроші. Що відомо про розробку вакцини, які варіанти найперспективніші і коли ж нам чекати на щеплення – дивіться просто зараз.

Гонитва за вакциною: хто врятує світ від COVID-19