Учені знайшли чорну діру-монстра. У теорії її не повинно існувати

Останні

Популярні

Коментують

Більше новин

Об'єкт отримав назву LB-1 і розташований на відстані в 15 тисяч світлових років від Землі.

Китайські вчені виявили настільки величезну чорну діру, що в теорії її не повинно було існувати. Про це в п'ятницю, 29 листопада, пише CNN з посиланням на доповідь, опубліковану в журналі Nature.

"Монстр" отримав назву LB-1 і розташований на відстані в 15 тисяч світлових років від Землі. Він належить до типу так званих чорних дір зоряної маси. Такі об'єкти формуються після "смерті" зірки – охолодження і подальшого вибуху. Раніше вчені вважали, що граничний розмір такої чорної діри – не більш ніж у 20 разів більше маси нашого сонця.

Припущення ґрунтувалося на тому, що після вибуху зірки значна частина матерії і газу розноситься так званим зоряним вітром. Однак відкриття китайських вчених спростовує цю теорію.

LB-1 в 70 разів важче нашого сонця. "Чорні діри такої маси не можуть існувати відповідно до більшості існуючих моделей зоряної еволюції", - зазначив Ліу Джифенг, керівник групи вчених, яка зробила відкриття.

За його словами, LB-1 вдічі більша гранично можливого розміру. "Тепер теоретики повинні знайти пояснення такій формації", - зазначив Джифенг. Його команда навіть запропонувала кілька своїх версій. Перша полягає в тому, що LB-1 з'явилася не в результаті вибуху зірки, а це можуть бути дві чорні діри на орбіті одна одної.

Ще одне можливе пояснення феномену - так звана резервна енергія наднової зірки. Вона вивільняється, коли небесне тіло, яке "вмирає" під час вибуху вивільняє матерію, яка потім "падає" на наднову, після чого і формується чорна діра.

Як відзначають автори відкриття, таке теоретично можливо, але вчені ніколи не фіксували тощо. Якщо "монстр" з'явився саме завдяки резервній енергії наднової зірки, то це перший в історії випадок "прямих доказів такого процесу".

LB-1 – не найбільша з коли-небудь виявлених чорних дір. Однак вона найбільша у своєму роді.

Надмасивні чорні діри значно більші LB-1 – вони можуть бути в мільярди разів важче нашого сонця. Вони зазвичай розташовані в центрі величезних зоряних систем і, як вважають фахівці, пов'язані з формуванням галактик. Тим не менш, вчені поки не знають, як саме з'являються надмасивні чорні діри.

Чорні діри зоряної маси, до яких належить LB-1, дуже складно виявити через особливість їхнього гамма-випромінювання, а точніше його майже повної відсутності. З цієї причини учені знайшли, описали та "виміряли" лише близько 20 подібних об'єктів.

Варто зазначити, що 2019 року здійснено одразу кілька великих наукових відкриттів про чорні діри. Зокрема, у квітні астрофізики представили перше фото цього об'єкта - надмасивного колапсара в далекій галактиці Messier 87. ТСН.uа докладно писав про важливість цього знімка.

Відео Компанія SpaceX запустила в космос ракету для пошуку екзопланет

Екзопланети - це нові світи, розташовані за межами нашої Сонячної системи. І прямо зараз десь у космосі той апарат полює на придатні для життя планети. Упродовж двох років пристрій скануватиме понад 200 тисяч зірок, поруч із якими можуть бути нові космічні систем. Дані про це він буде передавати раз на 13 днів.

Компанія SpaceX запустила в космос ракету для пошуку екзопланет