Учені знайшли чорну діру-монстра. У теорії її не повинно існувати

Дата публікації
Viber
Учені знайшли чорну діру-монстра. У теорії її не повинно існувати

naked-science.ru

Об'єкт отримав назву LB-1 і розташований на відстані в 15 тисяч світлових років від Землі.

Китайські вчені виявили настільки величезну чорну діру, що в теорії її не повинно було існувати. Про це в п'ятницю, 29 листопада, пише CNN з посиланням на доповідь, опубліковану в журналі Nature.

"Монстр" отримав назву LB-1 і розташований на відстані в 15 тисяч світлових років від Землі. Він належить до типу так званих чорних дір зоряної маси. Такі об'єкти формуються після "смерті" зірки – охолодження і подальшого вибуху. Раніше вчені вважали, що граничний розмір такої чорної діри – не більш ніж у 20 разів більше маси нашого сонця.

Припущення ґрунтувалося на тому, що після вибуху зірки значна частина матерії і газу розноситься так званим зоряним вітром. Однак відкриття китайських вчених спростовує цю теорію.

LB-1 в 70 разів важче нашого сонця. "Чорні діри такої маси не можуть існувати відповідно до більшості існуючих моделей зоряної еволюції", - зазначив Ліу Джифенг, керівник групи вчених, яка зробила відкриття.

За його словами, LB-1 вдічі більша гранично можливого розміру. "Тепер теоретики повинні знайти пояснення такій формації", - зазначив Джифенг. Його команда навіть запропонувала кілька своїх версій. Перша полягає в тому, що LB-1 з'явилася не в результаті вибуху зірки, а це можуть бути дві чорні діри на орбіті одна одної.

Ще одне можливе пояснення феномену - так звана резервна енергія наднової зірки. Вона вивільняється, коли небесне тіло, яке "вмирає" під час вибуху вивільняє матерію, яка потім "падає" на наднову, після чого і формується чорна діра.

Як відзначають автори відкриття, таке теоретично можливо, але вчені ніколи не фіксували тощо. Якщо "монстр" з'явився саме завдяки резервній енергії наднової зірки, то це перший в історії випадок "прямих доказів такого процесу".

LB-1 – не найбільша з коли-небудь виявлених чорних дір. Однак вона найбільша у своєму роді.

Надмасивні чорні діри значно більші LB-1 – вони можуть бути в мільярди разів важче нашого сонця. Вони зазвичай розташовані в центрі величезних зоряних систем і, як вважають фахівці, пов'язані з формуванням галактик. Тим не менш, вчені поки не знають, як саме з'являються надмасивні чорні діри.

Чорні діри зоряної маси, до яких належить LB-1, дуже складно виявити через особливість їхнього гамма-випромінювання, а точніше його майже повної відсутності. З цієї причини учені знайшли, описали та "виміряли" лише близько 20 подібних об'єктів.

Варто зазначити, що 2019 року здійснено одразу кілька великих наукових відкриттів про чорні діри. Зокрема, у квітні астрофізики представили перше фото цього об'єкта - надмасивного колапсара в далекій галактиці Messier 87. ТСН.uа докладно писав про важливість цього знімка.

Компанія SpaceX запустила в космос ракету для пошуку екзопланет