Останні

Популярні

Коментують

Більше новин

Самої лише рідкої води для життя недостатньо.

Зазвичай наявність води пов’язують із життям. Втім, група вчених спробувала встановити жорсткіші рамки і дослідила одне з найекстремальніших середовищ у світі - геотермальні джерела Даллол в ефіопській впадині Данакиль.

Результати своєї роботи вони опублікували в журналі Nature, пише Science Alert.

Місце вважається найспекотнішим місцем на Землі, але воно унікальне не лише цим. Воно вкрите озерами з гіперкислотною та гіперсолоною водою яскравих кольорів. Під їхньою поверхнею ховається вулкан, який випускає хмари токсичного газу.

Місце давно зачарувало вчених, і вони спробували зрозуміти, чи може в таких умовах існувати життя. Спершу вони виявили сліди бактерій, але тепер учені дослідили місце ретельніше, і вважають, що це помилкові докази. Вони пов’язують хибні результати із лабораторним забрудненням та залишками бактерій, що були занесені людьми під час експедицій і туристичних поїздок.

Учені впевнені, що результати їхнього дослідження говорять про те, що активного природного мікробного життя в системі озер Даллол не знайти.

"Ми визначаємо два основних фізико-хімічних бар'єри, які перешкоджають процвітанню життя навіть за наявності рідкої води на Землі і, можливо, в інших місцях. Попри те, що наявність рідкої води на поверхні планети є широко визнаним критерієм для її населеності", - пояснили дослідники.

Так, ці бар'єри - високий рівень магнію, який здатний руйнувати клітини будь-якого типу, а також смертельна комбінація підвищеної кислотності і вмісту солі: молекулярна адаптація в умовах одночасно вкрай низького pH і високих концентрацій солей неможлива.

Раніше вчені NASA виявили дивні бактерії у пустелі, схожій на Марс. Припускається, що це може стати ключем для пошуку позаземного життя. Рідка вода під поверхнею Червоної планети - не обов'язкова умова.

Упродовж багатьох років секрети криваво-червоної планети, названої на честь римського бога війни Марса, не давали спокою людству. Чи могло на ній утворитися життя? Чи придатна вона для колонізації? Марс поставав "героєм" у багатьох літературних творах. Викликав жвавий інтерес він й у наукових колах. Як досліджували четверту планету від Сонця – читайте у спецпроекті ТСН.ua.

Відео Зонд InSight зафіксував підземні поштовхи на Марсі

Науковці вперше в історії зафіксували підземні поштовхи на Червоній планеті. Відкриття зробив французький сейсмометр - його на Марс доправили у грудні минулого року за допомогою апарату NASA під назвою InSight.

Зонд InSight зафіксував підземні поштовхи на Марсі