Учені знайшли найбільшу в світі амфібію. Її вид вимирає через пристрасть людей до делікатесів

Останні

Популярні

Коментують

Більше новин

Фермери намагалися допомогти збереженню тварин, але завдали ще більше шкоди.

Вчені знайшли відповідь на вже нібито вирішене запитання: хто є найбільшим земноводним у світі. Фактично, було відомо, що найбільшою амфібією є китайська велетенська саламандра, але все виявилося складніше.

Про це пише National Geographic із посиланням на дослідження, опубліковане 17 вересня в журналі Ecology and Evolution.

Тварини сягають у довжину 115–165 см і важать 25–30 кг. Кілька десятиліть тому їх можна було легко знайти в усьому Китаї, від субтропічного півдня до північно-центральних гір і східної частини країни. Попри такий розкид дослідники вважали усіх цих тварин одним видом – Andrias davidianus.

Втім, нове дослідження музейних зразків показує, що китайські велетенські саламандри – це не один, а три різних види. Еволюційно вони почали розходитися мільйони років тому. І вид, який, ймовірно, найбільший з трьох, отримав нову назву: Andrias sligoi, або південно-китайська велетенська саламандра.

"Це дивовижно, що до сьогодні було насправді невідомо, хто найбільша амфібія у світі", - говорить провідний автор дослідження Семюель Терві, вчений з охорони природи Лондонського зоологічного товариства.

Нове дослідження з'явилося на тлі того, що вид тварин перебуває на межі зникнення.

Наразі велетенським саламандрам загрожують знищення середовищ проживання, браконьєрство і, найголовніше, широке розповсюдження тваринництва.

китайська велетенська саламандра
Associated Press

Насправді у Китаї на фермах живуть тисячі саламандр, але вони, ймовірно, належать до більш поширеного нововідкритого виду, який залишився із назвою Andrias davidianus. Це пояснюється тим, що виведення цих тварин розпочалося у центральному Китаї, де поширений цей вид. Відтоді таке тваринництво розповсюдилося по всій країні - м'ясо саламандр поціновують як делікатес, а коштує воно чималі гроші.

Раніше фермери часто випускали тварин назад до дикої природи, хибно вважаючи, що допомагають їм. Ця стратегія, ймовірно, принесла більше шкоди, ніж користі. Як пояснює дослідник Терві, "неправильний вид був поміщений у неправильне місце". Це могло сприяти поширенню хвороб, конкуренції і гібридизації між тваринами.

Терві з командою дослідників шукали китайських велетенських саламандр в дикій природі від 2013 до 2016 року, і виявили їх лише в чотирьох місцях. Проте, всі вони, ймовірно, походили з ферм, бо їхня генетика не відповідала місцевості.

"Це неймовірно гнітить – ніхто не усвідомлював, що ситуація настільки погана", - каже Терві. "Ми перебуваємо у серйозній небезпеці і можемо втратити найбільших амфібій у світі", - додав він.

Нагадаємо, існування наприголомшливіших велетнів ми не застали. Важко уявити, але звичні для нас милі тваринки – як-от лінивці чи пінгвіни – подекуди мали дуже моторошних предків. У доісторичні часи Землею гуляли метрові папуги, які ще й, можливо, були канібалами, та величезні кенгуру. ТСН.ua пригадав, знахідками яких гігантів вчені дивували світ останнім часом.

Відео Вчені знайшли черепаху, вид якої вважали вимерлим ще століття тому

Науковці з Еквадора натрапили на самицю під час експедиції. Її вік - близько сотні років. Нині її перевезли до зоологічного центру. А вчені вже планують наступну поїздку, адже припускають, що на тому самому острові можуть біти й інші представники цього виду.

Вчені знайшли черепаху, вид якої вважали вимерлим ще століття тому