Останні

Популярні

Коментують

Більше новин
Учені знайшли найдавніших вошей. Паразити жили на динозаврах

Їх знайшли у бурштині поруч із пір'ям.

Учені виявили у бурштині раніше невідомих крихітних комах, схожих на сучасних вошей, разом з пером динозавра.

Робота, опублікована в журналі Nature Communications, надає найбільш ранні докази того, що комахи харчувалися пір'ям динозаврів, передає CNN.

Тоді як у популярній культурі динозавра часто зображують лускатим, як рептилію, сьогодні вчені вважають, що у багатьох з них було пір'я.

Десять личинок комах виявили разом з двома пір'ями динозаврів у шматочках бурштину в провінції М'янми Качин. З’ясувалося, що їм 100 мільйонів років. Дослідники кажуть, що комахи відносяться до виду Mesophthirus engeli і демонструють ранній еволюційний розвиток вошеподібних комах.

Як і воші, вони були безкрилими і мали схоже тіло, і могли жувати пір’я. Водночас вони були менш вибагливими за сучасних вошей, а також мали інші вусики та лапку з кігтем.

До цього дослідження найбільш ранньою з відомих комах, які живилася пір'ям, була Megamenopon rasnitsyni, скам'яніла воша, знайдена в Німеччині, яка жила 44 мільйони років тому.

Не лише цим можуть здивувати динозаври – щороку вчені знаходять нові їхні види, удосконалюють знання про вже відкриті та висувають нові несподівані припущення щодо їхньої поведінки та вигляду. ТСН.ua зібрав останні відкриття, які розширюють уявлення про те, якими були динозаври - пухнастими, крихітними та навіть схожими на пеліканів.

Тим часом причини масового вимирання динозаврів, яке припадає на кінець Крейдового періоду та початок палеоліту, є однією з найбільших наукових таємниць. Існує низка гіпотез, що намагаються його пояснити, проте жодна з них дотепер не мала достатнього обґрунтування.

Проте нещодавно у Північній Дакоті вчені знайшли унікальне "поле смерті", сповнене скам'янілостей. Розповідаємо, як воно може дати відповідь не тільки на запитання, що стало причиною вимирання динозаврів, але і як саме це відбулося.

Відео У Китаї на будмайданчику робітники випадково натрапили на скам'янілі кістки динозаврів

Деякі рештки - у відмінному стані. З них палеонтологам вдалося зібрати цілі скелети прадавніх істот. І роботи ще тривають - камені, яким 100 мільйонів років, вчені дбайливо очищують, аби відділити зуби, кігті та хребці створінь, що жили на планеті ще до людей.