Учені "звинуватили" білих акул у містичному зникненні давніх підводних гігантів мегалодонів

Останні

Популярні

Коментують

Більше новин

Дослідники також спростували попередню дату вимирання тварин.

Група дослідників проаналізувала усі відомі знахідки давньої акули мегалодона і зробила висновок, що він насправді зник не 2,6 мільйона років тому, а на мільйон років раніше. Ймовірною причиною їхнього вимирання є поява більш успішного конкурента – близького родича мегалодона білої акули.

Про це повідомляє National Geographic.

Мегалодон був найбільшим морським хижаком у міоценову і пліоценову епоху. Його довжина сягала 15 метрів, а вага могла бути від 30 до 47 тонн. Його рештки знаходять у всьому світі, за винятком Антарктиди.

Оскільки мегалодон був хрящовою рибою, їхні тіла зберігалися погано, тому палеонтологам дістались лише зуби цих акул, а також кілька знахідок хребців. 2006 року в Перу знайшли повний хребетний стовп мегалодона.

Щелепа акули мегалодон
Associated Press
Щелепа мегалодона у музеї в Далласі

На підставі знахідок вважалося, що мегалодон зник близько 2,6 мільйона років тому. Однак вчені взялися перевірити це датування. Вони проаналізували всі повідомлення про знахідки зубів і хребців мегалодонів. Вони з'ясували, що надійними були датування не далі кінця раннього пліоцену, тобто 3,6 мільйона років тому. Всі інші нібито більш пізні знахідки, були датовані помилково або були сумнівними через можливість потрапляння матеріалів з більш давніх шарів.

"Після ретельного коригування всесвітньої вибірки і повторного статистичного аналізу даних ми виявили, що вимирання мегалодону мало статися, принаймні, на мільйон років раніше, ніж вважалося", - повідомляють дослідники.

Через це довелось висунути нове припущення щодо причин вимирання гіганта. Автори роботи припустили, що їхніми більш успішними конкурентам виявилися білі акули. Хоча вони і поступаються давньому хижаку у довжині втричі, можливо, стали більш пристосованими до життя в холодніших водах океану.

Білі акули з'явилися близько 6 мільйонів років тому в Тихому океані і через два мільйони років поширилися в усіх океанах Землі. Тож дослідники вважають, що кілька мійльонів років одночасного існування тварин було достатньо, аби білі акули розповсюдились і витіснили мегалодонів. "І космічне випромінювання тут ні до чого", - наголосили науковці.

Йдеться про припущення, що зникнення мегалодонів пов'язане з вибухом наднової за 150 світлових років від Землі, що стався 2,6 млн років тому.

Раніше дайвери приголомшили світлинами випадкової зустрічі зі страшним хижаком. Їм пощастило зустріти і доторкнутись до однієї з найвідоміших білих акул на прізвисько Діп Блю.

ВідеоНауковці з'ясовують, що вабить зграї акул до прибережного міста Хадера

Десятки цих зубастих риб вподобали ділянку Середземного моря неподалік місцевої електростанції. Вчені припускають - акули у захваті від теплої води, що виливається звідти, тож припливають погрітися узимку і лишаються майже до літа. І це дає можливість краще дослідити акул.

Науковці з'ясовують, що вабить зграї акул до прибережного міста Хадера