Україна може замінити Росію у виробництві двигунів для ракет NASA – Чалий

Посол твердить, що успішний запуск ракети Antares і політичні події створюють бажані передумови.

Сполучені Штати Америки можуть змінити виробника двигунів для ракет, які використовує NASA. Досі їх виготовляють у РФ, але в майбутньому цим можуть зайнятися в США або ж Україні, йдеться в сюжеті ТСН.19:30.

Посол України в Сполучених Штатах Валерій Чалий вважає, що багато залежить від українців. "Санкції, які діють проти Росії, можуть навіть підштовхнути до того, що американці будуть зацікавлені замінити російські двигуни, а вже на які – американські або українські – залежить тільки від нас. Для цього треба працювати. Ми, зі свого боку, створили політичні умови, проведена робоча група була з космічної галузі", - розповів дипломат.

ВідеоПопри негоду у США злетіла ракета, першу ступінь якої виготовили в Україні

На очах у сотень журналістів, кількох тисяч працівників НАСА і простих американців ракета "Антарес" розірвала темряву, стартуючи до МКС. Першу ступінь ракети, довжелезний білий циліндр, поставила Україна. Понад 3 тони вантажу пристикуються до МКС вже в четвер.

Попри негоду у США злетіла ракета, першу ступінь якої виготовили в Україні

Заговорити про це дозволив черговий успішний запуск ракети Antares, першу ступінь якого розробляли фахівці українського "Південмашу". Побачити злет із космодрому Уоллопс зібралися сотні журналістів та кілька тисяч працівників NASA і простих американців. "Я запуск бачу не вперше, але ті були з іншого берега. Трьох дітей з собою привіз", - розповів житель Вашингтона Тайлор Румпкус. Видовище було незабутнім: навіть за 2 км від місця старту гуркіт від ракети був такий, що під ногами тряслася земля. А ще в очевидців склалося враження, що ракета немов зависає просто над головою на надзвичайно довгі секунди.

Побачити це готувалися ще напередодні, але підвела погода. У понеділок теж до останнього сумнівалися, що Antares злетить, адже ще за дві години до цього накрапав чималий дощ. "Нам потрібне чисте небо. Треба, аби з космічного центру бачили ракету, пока вона не підніметься, а в неділю вранці були занадто низькі хмари", - пояснив представник космодрому Майкл Брейнард.

Фотогалерея NASA опублікувало нові фото з Марсу (13 фото)

У NASA очікують, що в четвер 3 тонни вантажу з Antares пристикуються до Міжнародної космічної станції. На МКС доправлять їжу для космонавтів та обладнання для дослідів. "Це дозволить провести 50 нових дослідів на МКС в умовах майже повної невагомості. Зокрема, холодну атомну лабораторію", - розповів голова наукового підрозділу Кірт Костелло. За її допомогою в космосі зможуть створювати точку, в 10 млн разів холоднішу за вакуум, і досліджувати принципові для фізиків питання.

Кореспондент ТСН Яна Слєсарчук