Вчені намалювали "мозкову карту" кальмарів та дізналися, що вони не менш розумні за собак

Останні

Популярні

Коментують

Більше новин

Молюскам зробили знімки двома типами МРТ.

Австралійські вчені провели серію МРТ-досліджень високої роздільної здатності кальмарів і з'ясували, що їхній мозок влаштований так само складно, як мозок собаки. Їхні висновки опубліковані в науковому журналі iScience.

Як відомо, кількість нейронів далеко не завжди свідчить про інтелектуальні здібності. Однак той факт, що у більшості ссавців щільна кора головного мозку корелює з досить розвиненим інтелектом (наприклад, у собак), дозволяє зробити певні висновки і про морських істот.

Щоб отримати першу в світі "мозкову карту" кальмара Sepioteuthis lessoniana, команда використовувала два типи МРТ: магнітно-резонансні зображення з контрастним посиленням і дифузійні магнітно-резонансні зображення з високою роздільною кутовою здатністю. Консервовані зразки кальмарів фарбували срібним барвником або різнокольоровими флуоресцентними нейронними індикаторами, що дозволило дослідникам скласти карту нервових шляхів.

Ці методи дозволили їм підтвердити понад 99% з 282 основних шляхів, які були відомі раніше, а також відкрити 145 нових, раніше незнайомих науці. Понад 60% цих шляхів виявилися пов'язані із зором і руховими системами - можливо, саме вони відповідальні за дивовижні камуфляжні здатності цих істот.

Відповідно до висновків учених, сучасні головоногі, в число яких входять восьминоги, каракатиці і кальмари, мають дуже складний мозок. "Наприклад, у деяких головоногих понад 500 мільйонів нейронів в порівнянні з 200 мільйонами у щура або 20 тисячами у звичайних молюсків", - заявив нейробіолог Вен-Сун Чунг з Центру дослідження мозку в Квінсленді.

Вчені припустили, що це відкриття може пояснити складну поведінку головоногих молюсків. Наприклад, вони можуть миттєво змінювати забарвлення для маскування і спілкуватися між собою, використовуючи різноманітні сигнали та змінювання кольору тіла.

"Якщо і інші нейронні мережі використовуються для маскування і спілкування, то ми зможемо пояснити унікальну здатність кальмарів ховатися від хижаків, успішно полювати і взаємодіяти одне з одним за допомогою динамічної зміни кольору", - додали дослідники.

Це дослідження є частиною довгострокового проєкту, щоб зрозуміти, як у головоногих працюють мозок та інтелект, бо вони сильно відрізняються від мозку інших хребетних.

Нагадаємо, у червні 2019 року повідомлялося, що група фахівців з Національного управління океанічних і атмосферних досліджень записала на відео величезного кальмара, який сягає понад три метри у довжину.

Відео Кальмари-світляки утворюють синє миготіння на узбережжі японської Тоями

Таке явище створюють кальмари-світляки в сезон розмноження. Уночі вони підпливають до поверхні води для харчування і спарювання. Світло кальмари створюють за допомогою спеціальних органів - фотофорів. Цей період - найприбутковіший для місцевих рибалок.

Кальмари-світляки утворюють синє миготіння на узбережжі японської Тоями