Останні

Популярні

Коментують

Більше новин
Вчені показали детальну рентгенівську карту неба із мільйоном об’єктів

За словами дослідників, ця карта є революцією у рентгенівській астрономії.

Космічний телескоп, запущений в липні 2019 року, щойно завершив свій перший огляд. Протягом декількох місяців телескоп eROSITA на борту космічної обсерваторії "Спектр-РГ" сканував небо, збираючи спостереження для найглибшого огляду на рентгенівських хвилях.

Про це пише Science Alert.

Дані були зібрані в карту, яка містить понад один мільйон яскравих рентгенівських об'єктів. Це приблизно удвічі більше зібраних таких об'єктів за останні 60 років рентгенівської астрономії.

Це зображення всього неба повністю змінює те, як ми дивимося на енергетичний всесвіт. Ми бачимо таке безліч деталей - краса зображень дійсно приголомшлива.
астрофізик Пітер Предель, головний дослідник eROSITA в Інституті інопланетної фізики Макса Планка (MPE)

Більшість астрономічних об'єктів випромінюють рентгенівські промені, але в різних пропорціях відносно інших довжин хвиль. Рентгенівські промені мають дуже коротку довжину хвилі і, отже, дуже високу енергію - випускаються найгарячішими і найбільш енергійними об'єктами, такими як чорні діри, нейтронні зірки, квазарні галактики і залишки наднових.

Так, більшість джерел на карті - близько 77 відсотків - є надмасивні чорні діри. Є також скупчення галактик: вони складають близько 2% об'єктів.

карта неба рентген
Science Alert

Рентген невидимий для людського ока, як радіохвилі. Таким чином, небо в рентгенівських променях виглядає зовсім не так, як ми бачимо вночі. Крім того, на відміну від радіохвиль, рентгенівські промені в основному блокуються атмосферою Землі, тому ми можемо вивчати їх тільки шляхом відправки телескопів в космос.

Інструмент збирав дані за 182 дні. Щодня команда підключалася до супутника, щоб передати все, що вона зібрала. Потім всі ці дані повинні були бути оброблені і об'єднані.

Нагадаємо, створений NASA і ESA (Європейським космічним агентством) апарат вперше наблизився до Сонця і зробив кадри, що вражають.

Відео Створений NASA і ESA космічний апарат вперше наблизився до поверхні Сонця і зробив унікальні знімки

Світило, яким ви його ще не бачили. Створений NASA і Європейським космічним агентством апарат вперше наблизився до Сонця і зробив вражаючі кадри. На те, аби знімки дійшли до нашої планети, знадобиться майже тиждень. Вчені кажуть - це найближчі з коли-небудь зроблених зображень Сонця.