Вчені пояснили різницю втрати нюху у заражених COVID-19 та хворих на застуду

Дата публікації
Viber
Вчені пояснили різницю втрати нюху у заражених COVID-19 та хворих на застуду

Pexels

Частина носа, яка виробляє нюх, блокується спухлими м'якими тканинами і слизом.

Дослідники застосували комп'ютерну томографію носа і виявили, у який спосіб новий коронавірус "вимикає" рецептори нюху у хворих на COVID-19 пацієнтів та як це впливає на тривалість відновлення нюхових нейронів.

Про це пише Science Alert.

З перших повідомлень, що прийшли з Уханя, Ірану, а потім Італії, стало відомо, що втрата нюху (аносмія) була значним симптомом COVID-19. Для нового коронавірусу (SARS-CoV-2) характер втрати запаху відрізняється від того, що виникає під час застуди.

Багато людей з COVID-19 повідомляли про раптову втрату нюху, а потім про раптове і повне повернення до нормального стану тиждень або два потому. Велика частина з цих людей розповідали про те, що їхній ніс був чистим, тому втрату запаху не можна назвати закладеністю. Для інших втрата запаху була тривалою, і через кілька тижнів у них все ще не було нюху.

За допомогою комп'ютерної томографії носа і пазух людей з втратою запаху COVID-19 експерти побачити, що та частина носа, яка виробляє нюх, блокується спухлими м'якими тканинами і слизом. Інша частина носа і пазух має нормальний вигляд, і у пацієнтів немає проблем з диханням через ніс.

Спочатку експерти думали, що вірус може заражати і руйнувати нюхові нейрони. Це клітини, які передають сигнал від молекули аромату в вашому носі в область мозку, де ці сигнали інтерпретуються як "запах".

Однак міжнародне співробітництво недавно показало, що білки ACE2, необхідні вірусу для проникнення в клітини, не виявлені на нюхових нейронах. Але вони були виявлені в клітинах, які називаються "сустентакулярними клітинами", які підтримують нюхові нейрони.

Ці клітини, ймовірно, будуть тими, які пошкодять вірус, і імунна відповідь викличе набряк області, але залишить нюхові нейрони недоторканими. Коли імунна система впорається з вірусом, набряк спаде, і молекули аромату матимуть чіткий шлях до своїх неушкодженим рецепторів, а нюх повернеться до норми.

Так чому ж нюх не повертається в деяких випадках? Теоретично, це випливає з того, що відомо про запалення в інших системах. Запалення - це реакція організму на пошкодження і призводить до викиду хімічних речовин, які руйнують залучені тканини. Коли це запалення є серйозним, інші "сусідні" клітини починають пошкоджуватися або руйнуватися в результаті цього "сплеску пошкодження".

Відновлення нюху набагато повільніше, тому що нюхові нейрони потребують час для регенерації із запасу стволових клітин в слизовій оболонці носа.

Нагадаємо, на початку червня група вчених з усього світу заявила, що COVID-19 - це не просто ризик для людей з діабетом - він може викликати діабет.