Вчені виявили "ген худорлявості", який може допомогти не набирати вагу

Фото: Unsplash

Досліджувані миші з видаленим геном мали меншу масу тіла і кількість жирових відкладень.

Міжнародна група вчених виявила ген, відсутність якого в організмі дозволяє не гладшати у разі вживання великої кількості їжі.

Про це пише Science Daily.

Коли одним людям доводиться сидіти на дієті і ходити до спортзалу, щоб тримати себе у формі, деякі люди залишаються стрункими без зусиль, незалежно від того, що вони їдять.

Вчені влаштували дослідження, використавши генетичну базу даних понад 47 тис. людей в Естонії. Вони ідентифікували ген, пов'язаний з худорлявістю, який може грати роль в опорі до збільшення ваги метаболічно здорових худих людей. Видалення цього гена призводить до схуднення мишей. Було виявлено, що його експресія в мозку може брати участь в регулюванні витрати енергії.

Команда вчених порівняла зразки ДНК і клінічні дані здорових худих людей з людьми з нормальною вагою і виявила зв’язок із геном ALK.

Ген ALK часто мутує у різних типах раку, і він набув репутації онкогена, що керує розвитком пухлин. Роль ALK поза раком залишалась незрозумілою, але нове відкриття припустило, що ген може відігравати роль нового "гена худорлявості", який бере участь в опорі до збільшення ваги.

Дослідники також виявили, що мухи і миші без ALK залишалися худими і були стійкі до ожиріння, викликаному дієтою. Крім того, незважаючи на те, що у особини з такими ж рівнями харчування і активності, що і у нормальних мишей, миші з видаленим ALK мають меншу масу тіла і кількість жирових відкладень. Дослідження команди на мишах також показали, що ALK, який високо експресується в мозку, відіграє певну роль, даючи вказівку жировимм тканинам спалювати більше жиру з їжі.

Дослідники говорять, що терапевтичні засоби, спрямовані на ген, можуть допомогти вченим боротися з ожирінням в майбутньому.

Інгібітори ALK вже використовуються цілеспрямовано в лікуванні раку. Це цілеспрямовано. Ми могли б пригнічувати ALK, і ми справді постараємося зробити це в майбутньому.

дослідник Пеннінгер

Необхідні подальші дослідження, щоб побачити, чи є ці інгібітори ефективними для мети вчених. Команда також планує продовжити вивчення того, як нейрони, які експресують ALK, регулюють мозок на молекулярному рівні, щоб збалансувати метаболізм і сприяти схудненню.

Нагадаємо, дослідження показало, що люди, які уникають вживання м'яса, зазвичай мають гірше психологічне здоров'я, ніж ті, хто мають у раціоні м'ясо