Вчені встановили ще одну користь від домашніх тварин

Фото: УНІАН

Улюбленці людей є гарною профілактикою психічних розладів

Вчені з'ясували, що життя без домашньої тварини може позначитися на психічному здоров'ї людини.

Так запевняють дослідники з Ульмського університету і Колорадського університету в Боулдері.

За результатами спостережень опубліковані на сайті журналу Proceedings of the National Academy of Sciences тварини вчать людей швидше справлятись зі стресом.

«Для експерименту були відібрані сорок німців у віці 20-40 років. Половина з учасників дослідження зросла на фермі в оточенні тварин, в той час як інша половина весь час проживала в місті і рідко контактувала з ними. Піддослідним запропонували вирішити нескладну математичну задачу на час. Для вивчення реакції їх імунітету у чоловіків брали проби крові і слини за п'ять хвилин до тесту, а також через 15, 60, 90 і 120 хвилин після», - значиться в статті.

Як з'ясувалось, у другої групи в крові фіксувався підвищений рівень моноядерних клітин периферичної крові, які є основним компонентом реакції імунітету на стресові ситуації.

«Навіть через дві години після завдання у міських жителів було підвищений вміст інтерлейкіну-6 і знижена активність інтерлейкіну-10, що говорить про протизапальний процес в стресовій ситуації. А у людей, які виросли на фермі, реакція організму на стрес була спокійніше, а це, в свою чергу, може знизити ризик розвитку у них психічних захворювань в майбутньому», - зазначають вчені.

На думку дослідників, мікроорганізми, які передаються від домашніх тварин їх господарям, роблять людину більш пристосованою до стресу, оскільки під впливом бактерій імунній системі вдається досягти балансу в протизапальних процесах і запобігти ризику розвитку алергії, аутоімунних захворювань, а також психічних розладів.