Вчені здивували, як між людьми виникли поцілунки: до чого тут кліщі та воші

Пара цілується / Фото: Freepik

Вони стверджують, що мистецтво поцілунків виникло далеко не як романтичний жест.

Науковці заявили, що поцілунки виникли як спосіб виводити кліщів та вошей.

Про це пише Daily Star.

Фахівці з поцілунків із Ворікського університету переконані, що ця практика виникла у наших давніх предків, мавп, близько семи мільйонів років тому. Вони використовували губи, щоб доглядати одне одного і видаляти комах з шерсті, коли спускалися з верхівок дерев.

Існує багато видів поцілунків, але всі вони мають спільну рису – "випинання губ і легке всмоктування", зазначають експерти.

За словами еволюційного психолога Адріано Ламейри, ця практика "здійснюється між різними членами спільноти, а не лише між немовлятами або сексуальними партнерами".

Шимпанзе все ще використовують пальці для вичісування шкідників, а в кінці використовують рот, щоб схопити вошей і кліщів, що залишилися.

Зараз вчені вважають, що ритуал еволюціонував, залишивши лише фінальну частину сеансу грумінгу як форму прояву любові.

Ламейра додав: "Коли мавпа-грумер завершує грумінг, "цілуючи" грумера, це демонструє паралелі з людським поцілунком настільки, наскільки жодна інша запропонована поведінка до цього часу не демонструвала цього".

Результати дослідження були опубліковані в журналі Evolutionary Anthropology.

Дослідження, опубліковане в журналі Microbiome, показало, що 10-секундний поцілунок може переносити до 80 мільйонів бактерій і 700 різних штамів.

Дослідники спостерігали за поцілунковою поведінкою 21 пари і виявили, що пари, які цілувалися щонайменше дев'ять разів на день, мали схожі бактерії в ротовій порожнині.

Бактерії в ротовій порожнині – це нормальне явище, і експерти вважають, що поцілунки можуть навіть сприяти зміцненню імунної системи та здоров'я кишківника. Дієтологигя Адріенна Бенджамін з компанії ProVen Probiotics каже: "Обмін бактеріями під час поцілунків може привнести корисні мікроби в мікробіом ротової порожнини, які можуть перейти в травну систему і мікробіом кишківника".

Нагадаємо, вчені з'ясували, чому деяких людей комарі кусають частіше. Кусати людей комарів змушує поєднання солей з людського поту та амінокислот на шкірі.